امام جمعه مشهد گفت: دین اولویت اول مردم است، اقتصاد و رفاه و امنیت در اولویت‌های بعدی قرار دارد.

آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز عید فطر که در حرم رضوی برگزار شد افزود: دنیای اسلام نباید تصور کند که مظاهر دین و فرهنگ دینی در اینجا حاکم نیست چرا که در این صورت از اسلام دلسرد می‌شوند بنابراین اگر مسئولی نسبت به توسعه فرهنگ دینی بی تفاوت باشد مدیون پیغمبر اکرم(ص) بوده و به رسول الله(ص) خائن است و آبروی پیغمبر را برده است.
وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی و امر به معروف تنها جزو وظایف دولت نیست، اظهار کرد: مردم نظام اسلامی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی پای کار بوده اند و در مسئله مبارزه با منکرات شرعیه نیز باید پای کار بیایند و در این راستا ضرورت دارد تا مسئولان اجرایی هم راندمان کارشان را در زمینه توسعه فرهنگ دینی برجسته سازند.
وی تاکید کرد: اگر قرار است مسئولی اقدامات و کار خود را به مردم گزارش دهد باید بداند آنچه در اولویت این مردم است، دین است و اقتصاد و رفاه و امنیت در اولویت‌های بعدی قرار دارد چرا که این مردم انقلابی جان خود را فدای رفاه خود نمی‌کنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به آنچه که بنی اسرائیل از عیسی خواسته بود، اظهار کرد: بنی اسرائیل از عیسی خواستند ‌برای آنها مائده ای از آسمان نازل کند و عیسی گفت: سفره برای چه نازل شود؟ و آنان در جواب گفتند، برای اینکه از آن مائده ها بخوریم و به رسالت تو اطمینان پیدا کنیم، بنی اسرائیل سفره را برای اطمینان دل و تغذیه خواست اما عیسی این سفره را خواست تا برای آنها عید باشد بنابراین مطابق انچه که مرحوم علامه می‌فرماید: آنچه بنی اسرائیل خواست، با آنچه که حضرت عیسی بن مریم از خدا خواست، متفاوت بود.
امام جمعه مشهد ادامه داد: علامه طباطبایی فرمودند؛ آن عیدی که حضرت عیسی از خدا خواست چند ویژگی دارد و براین اساس؛ عید موجب وحدت در میان ملت می شود، هویت دینی جامعه تجدید شده، کسانی که عید می‌گیرند دارای نشاط خاصی هستند و اینکه عید، عظمت دین را در دنیا اثبات می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش عید فطر را عید لقاءالله دانست و افزود: همه ما یک ماه مهمان پروردگار بودیم و امروز من از اقدامات موثر آستان قدس رضوی که بالاترین سفره‌های اطعام را در این حرم نوری گستراند قدردانی می کنم، بیش از سه میلیون بسته افطاری در ماه رمضان اهدا و 360 هزار نفر بر سر سفره امام رضا(ع) در ماه رمضان اکرام شدند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 367533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    1 32
    عيدتون مبارك . خدانگهدار همه علما و خوبان
  • بی نام A1 ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    27 0
    زیبا کلام زیبا گفت: «آیا این همه دلواپسی امروزی واقعی است یا به از دست رفتن پایگاه منافع این گروه بر می گردد. فکر می کنم که دغدغه تندروها دغدغه منافع فردیگروهی است نه اجتماع» و فرهنگ.
  • علیرضا م A1 ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۷
    23 2
    انسان مختاره و اولویت هر کس رو خودش تعیین میکنه