چرا نباید با چراغ روشن بنزین رانندگی کنید؟/ همه آسیب‌های بنزین کم برای خودرو

خیلی‌ها چراغ هشدار تمام شدن بنزین را یک مزاحم می‌دانند و به آن تا کیلومترها و رسیدن به آخرین قطره‌های بنزین توجه نمی‌کنند. معمولا در خودروها با رسیدن میزان بنزین باک به ۱۰ تا ۱۵ درصد حجم کل باک روشن می‌شود. اما چرا نباید با بنزین کم رانندگی کنید؟

به گزارش خبرآنلاین، حتما شما هم بارها با روشن شدن چراغ هشدار تمام شدن بنزین از راننده‌ها شنیده‌اید که هنوز ۶۰-۷۰ کیلومتر می‌توان رانندگی کرد. این مسئله درستی است و حتی بعضی از خودروهای جدید شاید حتی تا ۱۰۰ و ۱۵۰ کیلومتر هم پس از روشن شدن چراغ باک هم‌چنان موتورشان روشن باقی بماند. اما رانندگی با چراغ روشن باک مشکلات بسیاری به تدریج برای خودروی شما ایجاد می‌کند. مهمترین مسئله ثابت شده احتمال بالای خرابی پمپ بنزین در صورت عادت به این مسئله است.  شما می‌توانید با استفاده از مصرف سوخت متوسط خودرو میزان سوخت باقی‌مانده را محاسبه نمایید اما ایده‌ی بهتر این است که ریسک استفاده از خودرو تا آخرین قطره‌ی بنزین را به جان نخرید. در باک سوخت خودرو وسیله‌ای وجود دارد که پمپ سوخت نامیده می‌شود. این پمپ‌،بنزین را از باک به پیشرانه یا همان موتور خودرو می‌فرستد. پمپ سوخت به منظور خنک و روان ماندن  از بنزین باک استفاده می‌کند.  رانندگی با سوخت کم  باعث می‌شود تا احتمال داغ شدن پمپ بنزین و سوختن و خرابی آن بسیار زیاد شود.  کمبود همیشگی سوخت می‌تواند به این قطعه آسیب رسانده و هزینه‌های بسیار بیشتر از بنزین زدن به موقع را روی دستتان بگذارد و وسط خیابان و جاده با خاموش شدن خودرو بمانید.

پمپ سوخت خودرو همچنین داری فیلتر است که اگر عادت رانندگی با باک دارای بنزین کم را داشته باشید خیلی  سریع کثیف می‌شود. زمانی که رسوبات و لجن‌های سوخت به کف باک فرو بروند فیلتر سوخت می‌تواند به سرعت مسدود شود و دردسر سراغ‌تان بیاید. بهترین کار پس پیشگیری است و تلاش کنید که همیشه میزان بنزین باک‌تان کافی باشد. 

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =