قهرمان المپیک می‌گوید: «چند بار مانع شدم تا جوان‌های این مملکت زیر پرچم کشورهای دیگر نروند.»

فاطمه پاقلعه‌نژاد: هادی ساعی معمولا کم حرف می زند اما وقتی که حرف بزند توفان به راه می اندازد.او که مدت هاست به یکی از منتقدان جدی تکواندو تبدیل شده است حرف هایی می زند که خیلی از آنها جای تامل دارد،طوری که این طور به نظر می رسد که هادی دلش برای تکواندو می سوزد.مثل خیلی از چهره هایی که بیرون مانده اند و کاری هم از دست شان بر نمی آید.مثل مهماندوست که حالا برای در مسابقه ای نیست که برای کشور آذربایجان مدال طلا نیاورد.هادی دلش پر است اما باز هم ترجیح می دهد خیلی چیزها را به زبان نیاورد و درباره رازهایی که در سینه دارد سکوت کند.

دوست داریم بهانه حرف های ما برای آغاز مصاحبه نتایج ضعیفی باشد که تکواندو گرفته است.ظاهرا شما هم از اتفاق ناراحت هستند. فکر میکنید این مدیریت احتیاج به تغییر دارد؟
مهم ترین دلیل نتایج ضعیف مدیریت است. ما همیشه پشتوانه خوبی داشته ایم اما به دلیل مدیریت ضعیف طی چند سال اخیر نتوانستیم نتایج خوبی بگیریم. البته این مدیریت طی سالیان گذشته موفقیت های خوبی هم کسب کرده اما وقت آن است که مدیران 20 ساله کنار بروند و خون تازه ای وارد تکواندو شود. الان همه پیشکسوتان و اساتید رشته کاری با تکواندو ندارند.

*دلیلش ضعف مدیریت بوده؟
بله. بحث دیگر این است که من دوره قبل کاندید ریاست فدراسیون تکواندو شدم. روز آخر به من اعلام کردند شما نمی توانید در انتخابات شرکت کنید زیرا دو شغله هستید. با وجود اینکه خود رییس فدراسیون و برخی افراد دیگر هم دو شغله بودند. فکر می کنم این قانون فقط برای من اجرایی شد.الان هم برخی افراد مثل دبیر فدراسیون بازنشسته هستند. سازمان بازرسی باید به این مسئله ورود کند.

*ممکن است دوباره برای ریاست فدراسیون اقدام کنید؟ در شورای شهر هم دیگر حضور ندارید.
هر موقع احساس کنم می توانم به تکواندو کمک کنم وارد عرصه می شوم.حاضر نیستم به هر شکلی در تکواندو باشم.من دلم برای جوانانی می سوزد که هر کدام به یک شکل از تکواندو فراری شده اند.قهرمان تکواندوی ما آقای مهدی خدابخشی که رنک یک دنیا بوده چند وقت پیش کنار گذاشته شده بود چون با فدراسیون اختلاف سلیقه دارد.

*فکر می کنید با چنین وضعی باز هم ممکن است ورزشکاران ما زیر پرچم سایر کشور ها بروند و برای آن ها مسابقه دهند؟
چند نفر قصد این کار را داشتند اما وقتی با من مشورت کردند مانع این کار شدم.آقای محمد باقری معتمد که یکی از قهرمانان ما بوده چون قصد داشته در انتخابات به من رای بدهد سه سال است که از تیم ملی کنار گذاشته شده. همین رفتارها باعث می شود ورزشکاران ما دلسرد شوند. این سرمایه ها راحت برای تکواندوی ایران به دست نیامده که راحت بخواهد از دست برود. جوانان ما به دلیل اختلاف نظری کوچک با فدراسیون کنار گذاشته می شوند در حالی که یک مدیر توانا باید بتواند بر این چالش ها غلبه کند نه اینکه خود بخشی از این بحران باشد.

*آقای ساعی با وجود مشکلاتی که در تکواندوی آقایان وجود دارد اما در تکواندوی خانم ها پدیده ای داریم به نام کیمیا علیزاده. نظرات در این زمینه چیست؟
در مدتی که ایشان به دلیل بیماری در بیمارستان بستری بود به ملاقاتش رفتم. امیدوارم سریع تر بهبود پیدا کند و بتواند در میادین بین المللی حاضر شود.کیمیا هم یکی از سرمایه های تکواندو است که باید مراقب او باشیم.

*کمی هم راجع به بازیگری شما صحبت کنیم. فکر می کنم حضور شما در سینما بیشتر بخاطر استایل ورزشکاری شما بود.
بله یکی دو فیلمی که کار کردم در ژانر اکشن بود که به همین دلیلی که گفتید در آن حضور یافتم. جای چنین فیلم هایی در سینمای ما خالی است. البته علاقه دارم در بخش های دیگر هم حضور داشته باشم به شرط آنکه شرایط مناسب باشد.

*کلا نظرتان در خصوص حضور ورزشکاران در سینما چیست؟
فکر میکنم چنین حضوری خوب است و تا الان هم این افراد موفق بوده اند. از کشتی تا فوتبال اکثرا خوب کار کرده اند. من هرگز اسم بازیگر روی خود نمی گذارم و در این حوزه فقط در حال یاد گیری هستم.

*به عنوان سوال آخر فکر می کنید چرا مردم در انتخابات شورای شهر ورزشکاران را انتخاب کردند؟
مردم ورزشکاران را دوست دارند اما رفتار بعضی ورزشکاران باعث شد تا اعتماد مردم به ما کم شود. ضمن اینکه بحث تخصص در شورا مطرح شد و فکر می کنم ورزشکاران قربانی این مسئله شدند با وجود اینکه تحصیلات شخص بنده در زمینه شهرسازی است. من همانند دوره قبل مستقل در انتخابات شرکت کردم و به رای مردم احترام می گذارم.

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 695356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • omid IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    18 3
    ورزشکار چه ربطی به مدیریت کلان شهر داره تازه مردم فهمیدن به ورزشکار رای نده
  • بی نام IR ۰۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    13 1
    یعنی شما خوبی دیگه
  • علی A1 ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    18 3
    جناب ساعی سکوت خود شما در برابر تمام این تخلفات باعث این شد که اعتبارت از بین بره . حالا برو فیلم بازی کن یا به مدالهای طلات بناز ، مهم اخلاق پهلوانی بود که شماها ازش بویی نبردید
  • بی نام IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۸
    14 3
    مردم لیستی رای میدهند و ادم های ورزشکار و متفرقه رو دیگه بعشون رای نمیدن اون دوران تمام شد