محمدعلی نجفی تنها ساعاتی بعد از سوگند به عنوان شهردار تهران، به ورزشگاه آزادی رفت و این حضورش برایش با دو خواهش پرهزینه روبرو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی نجفی درحالی که بعد از بازی ایران و سوریه کنار مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان قرار گرفته بود، از این سخن گفت که وزیر خواسته تا شهرداری کار مسقف کردن ورزشگاه آزادی را انجام دهد و البته مسئولیت پروژه ساخت ورزشگاه بانوان که سالهاست پشت مجموعه 5 سالن آزادی، اسکلتش زده شده و خاک می خورد را برعهده بگیرد. او البته گفت که این طرح ها باید در کمیته های کارشناسی با حضور نمایندگان شهرداری و همچنین متولیان ورزش کشور بررسی شده و به شورای شهر برده شوند. 

این پیشنهاد تنها برای مورد خاص ورزشگاه آزادی اما هزینه ای بالا نیاز دارد که اندازه یک سال بودجه عمرانی شهرداری تهران است. مصطفی مدبر مدیر سازمان تجهیز و نوسازی اماکن ورزشی پیش از این در کافه خبر گفته بود: «یکی از بحث های متداول در حال حاضر، به روزسازی آزادی است. ساخت سازه نو برای آزادی با بازسازی کامل آن به یک اندازه هزینه نیازدارد. اگر قرار باشد این ورزشگاه را مسقف کنیم،  حدود 200میلیارد تومان اعتبار لازم دارد یا اینکه مجبوریم ستون هایی را از درون سازه بزنیم که این کار، دید تماشاگران را کم می کند و خیلی معقول به نظر نمی رسد. ساختن سازه های ستونی، تقریبا به اندازه از نو ساختن ورزشگاه هزینه دارد. در حال حاضر چنین امکانی وجود ندارد.  البته این ترمیم اگر اتفاق  بیفتد هم باز استانداردسازی ورزشگاه با ورزشگاهی که از نو با این امکانات ساخته شده، تفاوت دارد.»

حالا باید دید شهرداری که امسال با کسری بودجه شدیدی مواجه است، با این پیشنهاد گران‌قیمت موافقت می کند؟ در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، ترمیم و مراقبت مجموعه های بزرگ ملی با شهرداری هاست و شاید مشارکت شهرداری در ترمیم و بازسازی ورزشگاه آزادی و در قبال آن اجازه بهره برداری عمومی در بخش هایی از فضای سبز آزادی بتواند رابطه ای متقابل ایجاد کند و این مجموعه را بدل به مجموعه ای نو و مجهز کند.

41258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =