۰ نفر
۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۸

نماینده موسسه بین‌المللی پرایس‌واترزهاوس‌کوپرز اعلام کرد در صورت دریافت مجوز، سه تا شش ماه آینده در ایران دفتر باز می‌کند تا در حوزه خدمات‌دهی شرکتی با بنگاه‌های ایرانی مشارکت و همکاری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از اتاق تهران، ینس روئنبرگ با این توضیح که PwC بزرگترین موسسه مالی در آلمان و اروپاست و در حال حاضر دفاتر و شعبات این موسسه در کشورهایی نظیر استرالیا، هلند و ترکیه فعال است، افزود: خدمات این موسسه مالی در حوزه‌های مختلف مشاوره مالیات، بیمه، حسابرسی، گزارشگری مالی و ... است و در حال حاضر بخش عمده‌ای از صنایع به ویژه در حوزه خودرو، نفت و گاز و نیز صنایع دارویی را پوشش می‌دهد.

روئنبرگ با اشاره به اینکه از نظر این موسسه مالی، ایران یک کشور بزرگ و دارای بازار با اهمیتی است، گفت: آنچه در حال حاضر بسیار مهم است، ایجاد و شکل‌گیری اعتماد در سرمایه‌گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران است حال آنکه بنگاه‌های ایرانی نیز باید از شفافیت‌ها در صورت‌های مالی برخوردار باشند.

وی همچنین به رعایت قوانین و مقررات بین‌المللی اشاره کرد و افزود: در شرایطی که بانک‌های بزرگ در دنیا برای همکاری با بانک‌های ایرانی اعلام علاقمندی کرده‌اند، اما باید با رعایت مقررات و استانداردهای بین‌المللی که در این عرصه وجود دارد، برای مبادلات مالی اعتمادسازی لازم میان دو طرف شکل گیرد.

به گفته شریک ارشد و مسوول بازار ایران در موسسه پرایس‌واترهاوس‌کوپرز، شفافیت و فهم صحیح از قوانین کسب‌وکار در فضای بین‌المللی، مهم‌ترین مشکل سرمایه‌گذاری در ایران است و این موانع باید رفع شود.

ینس روئنبرگ در عین حال اضافه کرد که این موسسه مالی می‌تواند به شرکت‌های ایرانی که قصد سرمایه‌گذاری در سایر کشورها را دارند، کمک کند و مشاوره دهد.

روئنبرگ که حسابرس بانک مرکزی اتحادیه اروپا نیز هست با اشاره به علاقمندی موسسه متبوعش به حضور و فعالیت در بازار بزرگ ایران در پاسخ به سوال حاضران در مورد زمان آغاز رسمی فعالیت در ایران گفت: با توجه به این که شرکت‌های بسیار زیاد و بزرگی از کشورهای آمریکا و بریتانیا تحت پوشش خدمات ما قرار دارند ما برای فعالیت در ایران باید مجوز دریافت کنیم که البته به دریافت این مجوز بسیار خوش‌بین هستیم. فکر می‌کنیم در فاصله زمانی سه تا شش ما آینده بتوانیم مجوز فعالیت رسمی را دریافت کنیم.

او ادامه داد: ما چمدان‌هایمان را برای حضور و فعالیت در ایران بسته‌ایم و منتظرم این هستیم که بتوانیم به طور رسمی کار را آغاز کنیم. موسسه PwC در حال حاضر به دفاتر شرکت‌های ایرانی در اروپا و حتی شعب بانک‌هایی که در اروپا فعالیت دارند خدمات ارائه می‌دهد. ما بسیار علاقمندیم که دامنه این خدمات به تمامی شرکت‌های ایرانی در داخل ایران نیز گسترش یابد و به این امر بسیار امیدواریم.

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =