موج سرمایه گذاری اقتصادی و فرصت های شغلی در البرز به‌راه می‌افتد

استاندار البرز رفع موانع تولید و حمایت از سرمایه گذاران را کلید،قفلی برای گشایش سهم اشتغال در البرز عنوان کرد و از مدیران ستاد تسهیل خواست تا با هماهنگی بین دستگاهی در تحقق سیاست های کاربردی را در این زمینه دولت را همراهی کنند.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری البرز، "محمدعلی نجفی" صبح چهارشنبه در جلسه" ستادتسهیل و رفع موانع تولید" استان که در سالن شهدای دولت برگزار شد، با بیان اینکه حضورم در استان البرز تصمیم وزارت کشور و انتخاب بنده بوده است گفت: آگاهانه و با علاقمندی خدمت در این استان را انتخاب کرده ام.
وی در ادامه با اشاره به محوری از سخنان خود در آیین معارفه افزود: رویکرد بنده با توجه به نیازهای کشور و تاکیدمقام معظم رهبری در حوزه اقتصادمقاومتی، تحقق اهداف رییس محترم جمهور،دولت محترم و معاون اول رییس جمهور بعنوان ریاست فرمانده اقتصاد مقاومتی در کشور است،بنابراین همه باید تلاش کنیم در حوزه اقتصادی پویایی بیشتری در این استان ایجاد شود.
اولویت استان البرز اشتغالزایی است
وی با بیان اینکه رویه جدیدی را در تصمیم گیری ها برای بهبود شاخص های اشتغال و فضای کسب و کار اتخاذ خواهم کرد گفت: ایجاد اشتغال در استان البرز در اولویت قرار دارد چرا که آمار اشتغال البرز قابل قبول نیست، البته این معنای عدم تلاش مسولان نبوده و نیست،هرچند نرخ مهاجرت در این زمینه تاثیرگذار است؛اما قابل اغماض هم نخواهد بود و نمی توانیم تنها به این دلیل کارنامه موفقی نداشته باشیم،آمار مهاجرت بالا به استان البرز توجیه باقی ماندن در شرایط فعلی نیست.
تولیدکننده نباید معطل بماند
نجفی در ادامه با تاکید بر اینکه موانع فرا روی تولیدکنندگان باید به سرعت برداشته شود،ادامه داد: بهبود فضای کسب و کار از برنامه هایی است که در این استان به جد پیگیری خواهد شد و هیچ تولیدکننده ای هم نباید معطل موانع تولید بماند.
البرز باید به شاخص های برتر در کشور نزدیک شود
استاندار البرز در ادامه با مقایسه شرایط استان های البرز و گیلان برای ایجاد فرصت های شغلی خاطرنشان کرد: مدت 4 سال است که استان گیلان در شاخص بهبود فضای کسب و کار رتبه برتر کسب کرده و این موفقیت را کماکان حفظ کرده است.
وی با بیان اینکه آمار اشتغال استان گیلان در سال 92،حدود 15/6 درصد بود و توانستیم این رقم را در پایان سال 95 به 11/3 درصد برسانیم؛این آمار در بهار 96 به 10/3 درصد رسید.
نجفی گفت: امسال پیش بینی می شود، نرخ بیکاری در استان گیلان تک رقمی شود و این استان به 10 استان شاغل کشور بپیوندد.
استاندار البرز با بیان اینکه این موفقیت ها مرهون همکاری کلیه دستگاه ها،بانک ها و صنایع بوده است و انتظار می رود این رویه در استان البرز هم اجرا شود، گفت:همه مسولان و نمایندگان وزارتخانه ها و مدیران باید در این زمینه خود را مسول بدانند.
لزوم تعامل و همراهی مدیران بانکی برای رفع موانع تولید
نجفی در ادامه تعامل مدیران بانک ها و جذب اعتبارات تسهیلات بانکی را نیز تاثیرگذار ارتقا شاخص استان و سبب ساز افزایش سهم اشتغال عنوان کرد.
استاندار البرز افزود:بسترهای خدمت باید بنحوی فراهم شود که موج حمایت از سرمایه گذاران به راه بیفتد و با استقبال از سرمایه گذاران،رونق اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی بیشتر فراهم گردد.
بازدیدهای میدانی از صنایع و واحدهای تولیدی خواهم داشت
نماینده عالی دولت در استان با اعلام اینکه بازدیدهای میدانی و دیدار با تولیدکنندگان را دستور کار قرار خواهم داد، گفت: دبیران دو ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با جدیت کار را پیش بگیرند.
نجفی با تاکید بر اینکه علاوه بر واحدهای تولیدی،مدیران هم باید موانع فرا رو در تصمیم گیری ها را مطرح کنند،بیان کرد: سیاست های ما کاربردی با هدف اجرای کار است و انتظار می رود کلیه مسولان در این زمینه یاری گر دولت باشند.
وی در ادامه پای دغدغه ها و درخواست های طرح شده از سوی تعدادی از مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی استان نشست و نسبت به رفع موانع تولید دستور صادر کرد.
این نشست کماکان به ریاست استاندار البرز در محل استانداری در حال برگزاری است.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 709447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =