مدال برنز بازی‌های آسیایی داخل سالن بر گردن سوارکار ایرانی

سوارکار ایرانی برای اولین‌بار در بازی‌های آسیایی به مدال دست پیدا کرد.

به گزارش شبکه مجازی کمیته ملی المپيك، مرحله فینال مسابقات پرش با اسب بازی های داخل سالن از ساعت 13 امروز (شنبه) به وقت ایران آغاز شد.
داود پوررضایی و امیرحسین حبیبی دو شرکت کننده ایرانی در فینال بودند. پوررضایی با ثبت 70.11 صدم ثانیه و بدون خطا و حبیبی هم زمان 8.69.20 را ثبت کرد و 4 خطا داشت. پوررضایی در مرحله بعدی زمان 41.86 ثانیه را ثبت و باز هم خطایی نداشت و در نهایت سوم شد. پوررضایی حریفان قدری از عربستان، قطر، سوریه و قزاقزستان داشت.
ضمن اینکه برای اولین بار سوارکاران ایرانی با اسب های خود در مسابقات شرکت کردند توانستند برای اولین بار مدال کسب کند.
دارنده مدال برنز پرش با اسب، پس از کسب این مدال ابراز امیدواری کرد تا نگاه ها به رشته سوارکاری تغییر کند.


داود پوررضایی پس از کسب مدال برنز مسابقات پرش با اسب گفت: در بخش تیمی مشکلی برای من پیش آمد و اسب من به مانع روی آب واکنش نشان داد و اگر این اتفاق نمی افتاد بهتر نتیجه می گرفتیم. خوشحالم مدال کسب کردم، اما توقع خودم کسب مدال طلا بود.
فدراسیون سوارکاری خوب کار کرده و یکی از بهترین مربیان را روی کار آورده و آینده روشنی برای سوارکاری می بینم. این حرف ها را به خاطر مدالی که کسب کردم، نمی گویم و همانطور که گفتم خوب و منسجم کار می کنیم.
اين برای نخستین بار است كه با اسب های خودمان در بازيها شركت كرده ايم. اسب هايمان قرنطینه شد كه در اين خصوص آقایان خلیلی و شهبازی زحمت زیادی کشیدند.
به خاطر دارم قرار بود در بازی های کره جنوبی شرکت کنیم، اما از طرف کمیته المپیک گفتند سوارکاری رشته مدال آوری نیست. امیدوارم برداشت های اشتباه نباشد ک نگاه ها به این رشته تغییر کند.
مسعود خلیلی رييس فدراسيون سواركاري پس از کسب مدال برنز پرش با اسب توسط داود پوررضایی گفت: این اولین مدال بازی های آسیایی برای سوارکاری بود و بچه ها زحمت کشیدند. کار دشواری بود، چرا که می توانستید تفاوت اسب های ما با رقبای دیگر را ببینید. برای نخستین بار با تلاش های صورت گرفته، اسب ها قرنطینه شده و سوارکاران ما با اسب های خودشان مسابقه دادند. با توجه به مشکلاتی که بود احساس کردم نتوانیم مقامی کسب کنیم، اما بچه ها همت کردند و شاهد بودیم پوررضایی به مدال برنز دست يافت.
وی گفت: امیدوارم این مدال فتح بابی برای مسابقات آینده باشد. از طرفی، امیدوارم بتوانیم اسب های بهتری خریداری کرده و بتوانیم اردوهای بیرون از کشور برگزار کنیم. هر چقدر اردوهای خارج از کشور داشته باشیم، تجربیات سوارکاران ما بیشتر می شود. نباید با هر شکستی ناامید شد ک با هر عنوانی ذوق زده. سوارکاران ما نیاز به سرمایه گذاری دارند و امیدوارم در بازی های آسیایی جاکارتا هم به مقام برسند.
وان پاسچن سرمربی بلژیکی سوارکاران ایران پس از كسب مدال برنز در بازي هاي داخل سالن آسيا گفت: من به موفقیت سوارکاران اطمینان داشتم، اما هدف اول ما کسب تجربه بود. متاسفانه در بخش تیمی، اسب یکی از سوارکاران اخراج شد و اگر این اتفاق نبود، در این بخش هم می توانستیم موفق باشیم.
وی ادامه داد: داود پوررضایی با اینکه در بخش تیمی اسبش آسیب دید، اما اطمینان داشتم که او به بهترین نحو کارش را در مراحل بعدی انجام می دهد. سوارکاران خوبی در ایران داریم و امیدکارم باز هم بتوانیم به عناوین دیگری دست پیدا کنیم.
43 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =