نقش پررنگ فارسی‌آموزان اوکراینی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۱۷

دانشجویان زبان فارسی اوکراینی که برخی از آن‌ها تاکنون در دوره ‌های دانش‌افزایی زبان فارسی بنیاد سعدی نیز شرکت داشته‌اند، نقش پررنگی در نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو که در کشور اوکراین برگزار شد، ایفا کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو 2017، دانشجویان زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ملی تاراس شفچنکو و زبان فارسی دانشگاه ملی زبان شناسی کی‌یف، در مذاکرات دو جانبه رسمی میان شرکت‌های ایرانی و اوکراینی و ارائه اطلاعات به بازدیدکنندگان ایرانی، به عنوان مترجم، نقش فعال و موثری از خود نشان دادند.

حضور دانشجویان زبان فارسی اوکراینی در این نمایشگاه بسیار چشمگیر بود به گونه‌ای که در هر غرفه کشور ایران، یکی از دانشجویان زبان فارسی به طور تمام وقت حضور داشت و به بازدیدکنندگان در باره ایران و محصولات غرفه و امکانات سرمایه‌گذاری توضیحاتی ارائه می‎داد.

نمایشگاه ایران اکسپو  طی روزهای 21 الی 24 شهریور امسال سال برابر با 12 تا15سپتامبر، در مرکز نمایشگاه بین‌المللی کی‌یف در اکراین برگزار شد.

این نمایشگاه، فرصت مناسبی جهت ارائه مهارت دانشجویان زبان فارسی اوکراینی در امور ترجمه و نشان دادن توان علمی دانش آموختگان زبان فارسی در اوکراین بود و گسترش همکاری­‌های اقتصادی، صنعتی و فرهنگی مشترک میان دو کشور می­‌تواند علاوه بر افزایش تعاملات همه جانبه، زمینه‌ای جهت ایجاد انگیزه جهت انتخاب زبان فارسی به عنوان رشته تحصیلی در میان جوانان آن کشور به وجود آورد.

 

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =