بخشهای علمی و فرهنگی کرج با بهره گیری از استعدادهای دانشگاهی تقویت شود

رئیس شورای اسلامی شهر کرج روحیه جهادی مرکز جهاد دانشگاهی را پیش قدم در ارتقاء شهری دانست و تاکید کرد: باید درب دانشگاه ها و مراکز علمی و دانشی به روی شهر باز گردد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه مدیریت شهری کرج، شامگاه روز گذشته مسئولین و روسای جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری با رئیس شورای اسلامی شهر کرج طی برگزاری نشستی صمیمی دیدار کردند و طی آن اهداف و برنامه های خود را در راستای همکاری مستمر با مدیریت شهری اعلام داشتند.
بنابراین گزارش هر یک از روسای مراکز علمی جهاد دانشگاهی و پارک علم و فناوری به ارائه گزارشی از توانمندی ها و ظرفیت های این مراکز پرداختند و اعلام آمادگی خود برای هر گونه فعالیت علمی و دانشی در راستای ارتقاء و توسعه شهری اعلام کردند.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج نیز ضمن استقبال از اهداف این مراکز علمی اعلام داشت: روحیه جهادی مرکز جهاد دانشگاهی پیش قدم در ارتقاء شهری است و باید درب دانشگاه ها و مراکز علمی و دانشی به روی شهر باز گردد.
نبیونی با اشاره به برگزاری تور دانشی از سوی شورای شهر با هدف آشنایی بیشتر با عملکرد مراکز علمی و دانشی فعال در این کلانشهر و جذب همکاری های علمی این مراکز اظهار داشت: هویت بخشی یک استان با کالبد دانشگاهی و علمی در توسعه شهر از اهمیت بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه وجود مراکز علمی متعدد از امتیازات شاخص کلانشهر کرج می باشد، مجموعه مدیریت شهری می تواند با بهره مندی از این ظرفیت در راستای توسعه اصولی و علمی شهر قدم بردارد.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: ظرفیت های مراکز آموزشی و تحقیقی، علمی همچنین نزدیکی به پایتخت برای استان البرز یک فرصت جهت هویت بخشی به کلانشهر کرج در زمینه های مختلف است؛ معتقدیم با استفاده از ظرفیت های مراکز علمی، دانشی و دانشگاهی می توان بسیاری از مشکلات شهر را مرتفع کرد.
وی با اشاره به هفته پژوهش، همکاری و مساعدت مدیریت شهری کرج در راستای برگزاری هر چه بهتر نمایشگاه پژوهش را خواستار شد و هدف از این مهم را ارتقاء سطح دانش عمومی و پیوند شهر و دانشگاه عنوان کرد.
نبیونی، ارتقاء سطح دانش عمومی را از وظایف اصلی مدیریت شهری عنوان کرد و گفت: متاسفانه عملکرد علمی و فرهنگی شهر تضعیف مانده و باید گفت حوزه فرهنگی تنها به انباشت نیروی انسانی پرداخته و برنامه ای جهت ارتقاء سطح فرهنگی شهر نداشته است؛ بر این اساس برای تقویت این حوزه باید تلاش شود.
رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پایان با اعلام همکاری شورا و مراکز علمی و دانشی و جهاد دانشگاهی ابراز امیدواری کرد که شهر را به سمت و سوی توسعه فرهنگی و ارتقاء علمی عمومی سوق دهیم و از وضعیت نابسامان کنونی نجات دهیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 711284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =