معاون خدمات شهری شهرداری اهواز برنامه های این معاونت را در 50 روز گذشته اعلام کرد.

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا عالیپور در جلسه شورای معاونین که با حضور شهردار اهواز، مدیران مناطق برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پنجاه روزه حوزه تحت سرپرستی خود مهم ترین برنامه های معاونت خدمات شهری را در نیمه دوم سال 96  تشریح کرد.

وی در ابتدا با اشاره به مباحث حوزه بهداشت، پسماند و محیط زیست بعنوان یکی از مهمترین بخشهای خدمات شهری گفت: نوسازی و توسعه ناوگان جمع آوری و حمل پسماند و اجرایی نمودن طرح تفکیک از مبدا در محله های شهر همزمان با اجرای طرح های مختلف آموزشی برای گروههای مختلف در زمینه های محیط زیست، بهداشت و فضای سبز از اصلی ترین برنامه های ما در این بخش بشمار می آیند.

عالیپور تغییر ساعت تنظیف و رفت و روب معابر و خیابانها از ساعت 11 به 5 صبح را یکی از مهمترین تغییرات در بخش رفت و روب معابر سطح شهر عنوان کرد و گفت: ساعت نظافت و جمع آوری زباله های پراکنده در خیابانها به 11 صبح رسیده بود که با ابلاغ به مناطق و پیگیری جدی، این ساعت به 5 صبح تغییر پیدا کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز در بخش دیگری با اشاره به برنامه های حوزه خدمات شهری در خصوص پارکها، بوستانها، فضای سبز و کمربند سبز تصریح کرد: یکی از برنامه هایی که در ابتدای حضور مهندس کتانباف دنبال شد، بازپیرایی و زیبا سازی فضاهای سبز، بوستانها، پارکها با اولویت ساحل رودخانه کارون و جاده های ساحلی بود که در این رابطه جلساتی را با مناطق و برخی سازمانها برگزار و دستورالعمل هایی را نیز به آنها ابلاغ کردیم و مقرر شد تا پایان سال تغییرات بسیار زیادی با الویتهای ذکر شده در این بخش ها صورت گیرد.

 وی تنوع و کیفیت بخشی به فضای سبز با کاشت گونه های متنوع و سازگار با شرایط اقلیمی اهواز با بهره گیری از روشهای نوین را یکی دیگر از برنامه های مهم حوزه فضای سبز برشمرد و اظهار داشت:ایجاد باغهای گیاه شناسی در دو نقطه شهر،ایجاد باغ پرندگان، احداث پارکهای موضوع محور نظیر پارک علم و پارک ترافیک در کنار  استاندارد نمودن پارکها و فضای سبز فعلی از نظر مبلمان شهری، وسایل بازی و ست های ورزشی از اولویت دار ترین وظایف ما در این بخش بشمار می آیند.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز همچنین با بیان اینکه احداث میادین و بازارچه های محلی عرضه میوه و تره بار و ساماندهی مشاغل شهری از اولویتهای کاری این معاونت در سال جاری بشمار می آید افزود: یکی از برنامه هایی که به طور جدی در دستور کار ما قرار دارد، احداث حداقل یک بازارچه محلی کم هزینه و دارای محصولات با کیفیت در هر محله و ایجاد طرح روز بازارها، ایجاد بانک اطلاعاتی دستفروشان، شناسنامه دار نمودن آنها، ساماندهی کیوسکها و دکه ها و غیره است.

عالیپور احداث آرامستان در نقاط مختلف شهر را بعنوان یکی دیگر از اولویتهای معاونت خدمات شهری برشمرد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت آرامستان فعلی شهر اهواز رو به اتمام است در نتیجه احداث آرامستان در حداقل 4 نقطه از شهر و ساماندهی آنها از نظر مسیرهای دسترسی و قطعات دفن مهمترین ماموریت سازمان آرامستانها در این زمینه است. وی در پایان به تهیه سند مخاطرات و نقشه خطر پذیری شهر اهواز اشاره کرد و گفت: راه اندازی مرکز فرماندهی بحران با بکارگیری تجهیزات پیشرفته یکی از اقدامات ضروری برای افزایش میزان توانمندی در مقابله با بحرانها است  و در حال حاضر نیز پیگیری های لازم برای تاسیس این مرکز در حال انجام است.

وی هدف از تاسیس پایگاهها و سالن های چند منظوره را استفاده در مواقع اضطراری و احداث سایتهای اسکان اضطراری و موقت توسط مدیریت بحران در معاونت خدمات شهری عنوان کرد. 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727176

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =