یک سرمایه گذار برجسته در بازار سهام می گوید که بیت کوین یک حباب است که به زودی می ترکد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از سی ان بی سی،جرمی گرانتهام می گوید:«این یک واقعیت است و من انتظار دارم که این حباب کوچک دیوانه به زودی بترکد.»

او اضافه می کند:«یک مقایسه تاریخی نشان می دهد که این حباب کوچک به لحاظ اندازه،ممکن است به زودی بترکد و بسوزاند حتی قبل از آنکه این بازار جهانی شود.»

بیت کوین ازآغاز 2017 با  قیمت هزار دلار شروع به رشد کرد و در نیمه سپتامبر همین سال به 19 هزار و 800 دلار رسید.این رشد در معاملات آتی بزرگترین رشد در دنیا بود. این رشد خیره کننده سبب شد تا خیلی ها پیشنهاد مشروع بودن این پول را در کلاس دارایی ها مطرح کنند به طوری که حتی در ایالات متحده صندوق مبادله بیت کوین راه اندازی شد.

با وجود انتقادهایی که درباره رواج بیت کوین و حبابی بودن این پول رمزگذاری شده صورت گرفته اما این نقدها مانع از این نشد که تقاضا برای خرید آن کاهش یابد.

اگرچه بیت کوین در دو هفته گذشته کاهش یافته و به بالای 15 هزار دلار رسیده است اما قیمت این پول رمزگذاری شده همچنان به طرز چشمگیری بالاست.ارزش همه پول های رمزگذاری شده در سال گذشته 38 برابر بیش از ارزش تمام اوراق قرضه بود و به بیش از 770 میلیارد دلار رسیده است.

 

3535 

 

 

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =