استاندار اصفهان با بیان اینکه خوشبختانه استاندار جدید چهارمحال منطقی و غیربومی است و در ارتباط با کارهای مشترک در حوزه آبی به تفاهماتی رسیدیم،‌ تصریح کرد: این مسایل باید به شکل علمی و کارشناسی شده و نه با دعواهای قوم و قبیله ای رفع شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن مهرعلیزاده پیش از ظهر شنبه در نخستین نشست خبری خود با اصحاب رسانه با اشاره به مسایل مهم استان که باید در اولویت رفع مشکل قرار گیرند، اظهار داشت: از دیدگاه من موضوع های آب، اشتغال و محیط ‌زیست از مهمترین اولویتهای استان اصفهان است.

استاندار اصفهان افزود: در شرایطی که با کم بارشی و کمبود منابع آبی روبرو هستیم باید برنامه ریزی برای رفع مشکلات آبی را مقدم بدانیم و بر این اساس یک‌سوم وقت خود را بر سر مسئله آب استان و احیای زاینده‌رود سپری کردم.

مهرعلیزاده  با بیان اینکه پروژه سد تونل سوم کوهرنگ تا پایان سال به احتمال قوی تا پایان سال اجرایی می شود، اظهار داشت: جلسات متعددی با پیمانکار این پروژه برگزار شده است و امیدواریم اجرای پروژه در زمستان آغاز شود. 

وی در پاسخ به این سوال که چرا استان مجاور به درستی طرح 9 ماده‌ای احیای زاینده رود را اجرا نمی‌کند اما اصفهان به شکل کامل موارد مطرح شده را رعایت میکند، اظهار داشت: اصفهان استان نوپا و کوچک بی سابقه نیست بلکه چندین دهه پایتخت کشور بوده است و در رقابت های کوچک استانی وارد نمیشود.

مهرعلیزاده  با بیان اینکه در طرح 9 ماده ای وظایف هر بخش به خوبی مشخص شده است، افزود: شاید صحبتی در ارتباط با چاه های غیرمجاز در استان همجوار وجود داشته باشد اما استان مجاور نیز مدعی هستند که با توجه کاهش ذخیره آب کمتر از سهم خود آب برداشته اند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه البته باید تحقیق هایی در ارتباط با فعالیت های غیرمجاز انجام شود، ابراز داشت: نباید اجازه دهیم منطقه وسیع، حاصلخیز و تاریخی اصفهان با کم آبی از میان برود.

وی اضافه کرد: همه موارد مطرح درباره دلایل مشکلات آبی اصفهان در جلسه شورای هماهنگی آب در ماه گذشته بحث شده است تا فردا نیز جلسه‌ای در این ارتباط داریم و بر اساس پیشبینی های لازم و میزان آب سهمیه استانها به درستی مشخص خواهد شد.

توافق با استاندار جدید چهارمحال درباره فعالیتهای مشترک در حوزه آب

مهرعلیزاده با بیان اینکه خوشبختانه استاندار جدید چهارمحال منطقی و غیربومی است و در ارتباط با کارهای مشترک در حوزه آبی به تفاهماتی رسیدیم،‌ تصریح کرد: این مسایل باید به شکل علمی و کارشناسی شده و نه با دعواهای قوم و قبیله ای رفع شود.

وی تصریح کرد: ما بر احیای زاینده رود از ابتدا تا تالاب گاوخونی نظارت میکنیم به نوعی که در بخشهای شرب، صنعت، کشاورزی و غیره همه از سهم خود بهره مند شوند.

استاندار اصفهان با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان در ارتباط با ایجاد پروژه های تخت جشمیدی در اصفهان تاکید کرد: هدف این پروژه ها تنها کلنگ زنی بوده است و ابتدا، انتها درآمد، بودجه و زمان اتمام در آنها مشخص نبوده است.

مصلای اصفهان از طرح هایی است که به امید خدا کلنگ زنی شده است

مهرعلیزاده با اشاره به اینکه مصلای اصفهان از طرح هایی است که به امید خدا بدون برنامه ریزی درست شروع شده است، بیان داشت: مصلای اصفهان باید تکمیل و تبدیل به مکان گردشگری شود که در روایات دینی نیز درباره جایگاه گردشگری مصلاها تاکید شده است.

مهرعلیزاده در پاسخ به پرسشی در ارتباط با تعداد دستگیرشدگان در نا آرامی های اخیر و ریشه این اغتشاشات در استان تصریح کرد: ما تحلیل های دقیقی با اطلاعات جزئی در دست تهیه داریم تا ریشه های درونی و تحریکات بیرونی اغتشاشات را مورد تامل قرار دهیم و پس بررسی دقیق موضوع گزارش کامل در فضایی مناسب تر به شکل تحلیلی بیان خواهیم داشت.

نیازمند مدیریت رفع اعتصاب در استانها هستیم

وی اضافه کرد: البته باید به این نکته اشاره کنم که نیازمند ایجاد بخش مدیریت رفع اعتصاب در استانها هستیم و بدین شکل با رفع به موقع مشکلات شاهد چنین مواردی در کشور نخواهیم بود.

 

48

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 747708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =