واحد مرکزی خبر نوشت:

جب بوش نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا سخنان مایک هاکبی یکی دیگر از نامزدهای جمهوری خواه انتخابات آمریکا را درباره توافق ایران «نامناسب» توصیف کرد.

پایگاه اینترنتی دِ وِدِر اسپِیس گزارش داد مایک هاکبی چندی پیش اعلام کرد: «توافق هسته ای ایران اسرائیلی ها را به سوی کوره های آدم سوزی سوق می دهد.»

جب بوش فرماندار سابق ایالت فلوریدا در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: «استفاده از چنین لحن و زبانی کاملا اشتباه است.» این در حالی است که هاکبی با رد انتقادات اعلام کرد «مضحک و ناراحت کننده است» که اوباما تهدید های ایران را برای نابود کردن اسرائیل جدی نمی گیرد.

توافق نامه هسته ای ایران سبب محدود شدن برنامه هسته ای ایران کشور در ازای کاهش تحریم های آمریکا و جهانی اعمال شده بر تهران می شود و به یک دهه تلاش ها در این باره پایان می دهد.

اوباما می گوید: «99 دلیل وجود دارد که بر اساس آن جهان بر این باور است که این توافقی خوب است زیرا این توافق به واقع خوب است.»

هاکبی -که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل و دیگر مقامات بلندپایه تل آویو دیدار کرده است- گفت: «آمریکایی ها از اسرائیل حمایت می کنند اما تا آنها عملا شاهد چنین حمایتی نباشند آن را درک نخواهند کرد.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 441586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =