۲ نفر
۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۸

اقتصادنیوز نوشت:

در میان زمین‌هایی که در استان گیلان برای فروش گذاشته شده‌اند، ارزان‌ترین مربوط به زمینی با کاربری کشاورزی در آستانه اشرفیه و گران‌ترین مربوط به زمینی با کاربری تجاری در رشت است که به ترتیب با قیمت هر متر مربع هفت هزار تومان و 12 میلیون تومان به فروش می‌رسند.
استان گیلان از استان‌های شمالی ایران به مرکزیت کلانشهر رشت است، این استان از شمال به دریای خزر و استان آذربایجان، از غرب به استان اردبیل، از جنوب به استان زنجان و قزوین و از شرق به استان مازندران محدود می‌شود.

از شهرستان‌های این استان می‌توان به شهرستان‌های رشت، لنگرود، لاهیجان، آستانه اشرفیه، انزلی،‌ آستارا، رودبار، رودسر و تالش اشاره کرد.

بسیاری از افراد علاقه‌مند به خرید ویلا یا خانه در این استان هستند تا به بهانه آن هر چند وقت یک بار به این استان خوش آب و هوا و زیبا سفر کنند، همچنین بسیاری علاقه‌مند به زندگی دائم در این استان هستند.

برخی به این منظور ویلایی خریداری کرده، همچنین برخی دیگر از افراد نیز زمینی را در شهرستان‌های مختلف این استان خریداری کرده و با توجه به کاربری که این زمین‌ها دارند به ساخت و ساز یا کسب و کار در این زمین‌ها می‌پردازند.

قیمت زمین‌ها، با توجه به کاربری که دارند با یکدیگر تفاوت دارد، برای مثال قیمت زمین‌های که دارای کاربری تجاری هستند نسبت به سایر زمین‌ها بیشتر است، همچنین زمین‌هایی که کاربری کشاورزی دارند قیمت‌ آنها از سایر زمین‌ها کمتر است.

در این گزارش نیز برخی از زمین‌های موجود در استان گیلان معرفی شده‌اند که مالکان اکثر این زمین‌ها، قید کرده‌اند که می‌توان در این زمین‌ها ویلاسازی کرد.

برای مثال یکی از مشاوران املاک در شهر رشت، در رابطه با کاربری زمینی 3700متری در این شهر گفت: این زمین، زمینی زراعی است و کاربری آن نیز زراعی است، اما بر اساس بازدیدها و تحقیقاتی که من از این زمین انجام داده‌ام، شما می‌توانید در این زمین ساخت و ساز نیز انجام دهید، چرا که اکثر صاحبان زمین‌ها اطراف نیز به ساخت و ساز در این زمین‌ها پرداخته‌اند و به این زمین نیز اجازه دیوارکشی می‌دهند که بر این اساس به صورت قانونی نیز شما می‌توانید در 25 درصد از این زمین ویلا بسازید و در بقیه آن، زراعت انجام دهید.

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 440186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RO ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۵
    8 2
    خوبه خبر آنلاین داری ساخت و ساز غیر مجاز و تخریب محیط زیست و ویلا سازی یاد مردم می دی