فردی که با ایجاد پروفایل در یکی از شبکه های اجتماعی مجازی و درج تصاویر خصوصی و خانوادگی یکی از شهروندان باعث هتک حیثیت و آبروریزی وی شده بود توسط ماموران پلیس فتای استان شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرهنگ سيدمصطفي مرتضوي رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان اصفهان بيان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه فردي با ايجاد يك پروفايل غيراخلاقي در يكي از شبكه هاي اجتماعي مجازي و درج تصاوير شخصي و خانوادگي او موجب هتك حيثيت و آبروريزي وي شده بود بررسي موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.

اين مقام مسئول عنوان داشت: پس از بازجويي هاي انجام شده از شاكي و جمع آوري مدارك و مستندات ادله جرم، عامل اين اقدام مجرمانه شناسايي و دستگير شد.

وي افزود: متهم كه مدتي قبل در فضاي مجازي با شاكي آشنا مي شود با ترفند وعده ازدواج اعتماد شاكي را جلب و با فريب او تصاوير شخصي اش را اخذ و سپس در فضاي مجازي منتشر كرده است.

سرهنگ مرتضوي بيان داشت : متهم در مواجهه با مدارك و مستندات پليس صراحتاً به بزه انتسابي اعتراف و جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شد.

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پليس اصفهان در پايان توصيه كرد، توجه به هشدارهاي پليس سايبري عامل مهمي در پيشگيري از وقوع اينگونه جرايم است زيرا مجرمان هتك حيثيت، اكثر قربانيان خود را به دليل عدم آگاهي و كسب اطمينان آنان فريب مي دهند.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =