تسنیم نوشت:

معاون وزیر کشاورزی گفت: برای طرح بیابان‌زدایی دریاچه ارومیه ۱۲۰ میلیارد تومان برای مدت یکسال پیش‌بینی شده است.

خداکرم جلالی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح در دستور کار سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری قرار دارد و برای آن ۱۲۰ میلیارد تومان برای مدت یکسال پیش‌بینی شده است.

وی از تدوین طرح احیای جنگل‌های زاگرس خبر داد و بیان کرد: در برنامه پنج ساله یک هزار و ۵۰ میلیارد تومان برای این طرح پیش‌بینی شده است و هم‌اکنون نیز ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و ۲۵ میلیارد تومان از اعتبارات دولت برای این برنامه استفاده خواهد شد.

جلالی اعلام کرد: در حال حاضر سالانه یک میلیون مترمکعب چوب وارد کشور می‌شود و در نظر داریم تا سالانه ۳۰ هزار هکتار زراعت چوب داشته باشیم.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به تنوع اقلیمی در کشور تصریح کرد: باید با استفاده درست از این سرمایه گران‌بها، منابع طبیعی را به نسل‌های آینده خود به صورت سالم منتقل کنیم.

جلالی عنوان کرد: همه در برابر محیط زیست خود مسئول هستند و این یک وظیفه ملی است، پس باید با مشارکت مردم نگذاریم تعادل اکوسیستم از بین برود چراکه از بین رفتن این تعادل ما را در آینده دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد.

این مسئول با اشاره به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، بیان کرد: اقداماتی که در حوزه آبخیزداری و بیابان‌زدایی انجام می‌شود نفش بسزایی در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی دارد.

معاون وزیر کشاورزی با تأکید بر تبیین جایگاه منابع طبیعی در زندگی و معیشت مردم گفت: مشارکت و همدلی مردم در حفظ و پاسداری از منابع طبیعی به طور قطع سبب کاهش آسیب‌ها به این منابع می‌شود و اگر مردم بدانند منابع طبیعی چه مقدار در اقتصاد و معیشت آنان تأثیر می‌گذارد، رفتار بهتری با این منابع خواهند داشت.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    15 0
    کاملا" ضروریه که ازخورد و خوراک بزنیم برای احیای محیط زیست چون شرایط اضطراریه.
  • بی نام IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    31 2
    کاری نکردین بیابان شد الان هم پوز میدین که 120میلیارد تومان برای بیابان زدایی آن بودجه دارید بیا نگاه کن ریزگردهای نمک برگ درختان را به چه روزی انداخته ، حوزه دریاچه داره به کلی نابود میشه این آقا از بیابان زدایی حرف می زند .
  • زهره A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۷
    4 17
    کل بودجه داره میره طرفهای استانهای اردبیل و و استان اذربایجان غربی و شرقی . چه خبره؟؟؟؟؟؟؟؟؟