آلمانی‌ها کاوشگر فضایی خود را در فعال‌ترین آتش‌فشان اروپا آزمایش می‌کنند

دانشمندان مرکز هوا فضای آلمان از انجام مراحل آزمایشی و تست کاوشگر فضایی جدید آلمانی در فعال‌ترین آتش‌فشان اروپا خبر دادند.

به گزارش ایسنا و به نقل از تک تایمز، در حالی که تصور می‌شد آلمان ربات کاوشگر خود را به کهکشان‌های دور فرستاده باشد، مرکز هوا فضای آلمان از انجام آزمایشات روی این ربات به منظور عملکرد بهتر در ماموریت‌های پیش رو در کوه "اِتنا" (Etna) خبر داد. این کوه فعال‌ترین کوه آتش‌فشانی اروپا واقع در ایتالیا است.

دامنه‌های ناپایدار کوه "اِتنا"، بادهای شدید و زمین‌لرزه‌های مکرر موجب شده تا این کوه بستری مناسب برای ایجاد یک سایت آزمایشگاهی فضایی بزرگ برای تست کاوشگرها باشد.

مرکز هوا و فضای آلمان که معادل آلمانی ناسا است، از زمین‌های منحصر به فرد کوه "اِتنا" برای درک بیشتر در مورد عملکرد تجهیزات رباتیک مورد نیاز برای اکتشاف فضا استفاده می‌کند.

بوریس بنکه متخصص آتش‌فشان شناسی در موسسه ملی آتش‌فشان‌های ایتالیا گفت: هدف از ایجاد این سایت آزمایشگاهی، شبیه‌سازی ماموریت فرود آمدن ربات‌های منتقل‌کننده تجهیزات روی ماه یا مریخ است.

کاوشگر آلمانی مذکور حدود یک متر ارتفاع داشته و روی چهار چرخ حرکت می‌کند.

سازمان فضایی آلمان تنها سازمانی نیست که از شبیه‌سازی استفاده می‌کند. کارشناسان رباتیک ایتالیایی، آمریکایی و انگلیسی در این آزمایشات مشارکت کرده و یا با استفاده از "ROBEX" (اکتشافات رباتیک محیط‌های خاص) برای بهبود بخش‌های رباتیک خود می‌کوشند.

در حالی که بسیاری از گروه‌ها برای پیشبرد رباتیک و اکتشافات فضایی با هم همکاری می‌کنند، گروه‌هایی هم رقابت می‌کنند تا اولین سازمان خصوصی در عرصه فرود در ماه باشند.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =