میزان صادرات کالاهای غیرنفتی در استان مرکزی در این مدت به چهار هزار و چهار میلیون دلار رسیده و صادرات غیرنفتی استان در سال ۹۵ به لحاظ ریالی ۲۹ درصد و به لحاظ وزنی ۵۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۴ داشت.

رقیه یادگاری، رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي در گفت و گو با خبرآنلاین، گفت: جذب مستقيم سرمايه گذاري خارجي در اين استان از ۸۲ ميليون دلار در سال ۹۲ به ۳۵۰ ميليون دلار در سال ۹۵ رسيده كه اين رقم بالاترين ميزان تصويب طرح هاي سرمايه گذاري خارجي در چهار سال گذشته بوده است.
افزود: ميزان صادرات كالاهاي غيرنفتي در استان مركزي در اين مدت به چهار هزار و چهار ميليون دلار رسيده و صادرات غيرنفتي استان در سال ۹۵ به لحاظ ريالي ۲۹ درصد و به لحاظ وزني ۵۶ درصد افزايش نسبت به سال ۹۴ داشت.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي ادامه داد: پذيرش هيات هاي تجاري براي جذب سرمايه گذاري هاي خارجي به تعداد ۱۹ هيات در سال هاي ۹۳ تا ۹۵ و بهبود رتبه محيط كسب و كار اين استان از جايگاه ۱۳ كشور در سال ۹۰ به رتبه دوم در سال ۹۵ از ديگر اقدام هاي مهم دولت تدبير و اميد است.
يادگاري عنوان كرد: ۱۱هزار و ۵۲۶ اشتغال پايدار و درآمدزا از سال هاي ۹۲ تا ۹۵ با سرمايه گذاري يك هزار و ۲۲۰ ميليارد ريال در استان مركزي ايجاد شده است.
وي گفت: در سال ۹۵، تجهيز و توسعه گمرك اين استان از طريق توسعه انبارهاي اختصاصي انجام و سامانه جامع گمرك و سامانه اظهار از راه دور نيز براي نخستين بار در استان مركزي راه اندازي شد.
يادگاري تصريح كرد: استقرار گمرك تخصصي نفت در شهرك صنعتي كاوه نيز يكي از دستاوردهاي ارزشمند دولت يازدهم در استان مركزي است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي استان مركزي اضافه كرد: در اين مدت كميته امداد امام خميني (ره) ۴۵ هزار و ۱۲۴ نفر را با سرمايه گذاري ۳۰ ميليارد ريال زير پوشش آموزش هاي فني و مهارتي قرار داد.
يادگاري اظهار كرد: ۱۲ هزار واحد مسكوني مهر در اين استان از سال ۹۲ تا ۹۵ با صرف سه هزار ميليارد ريال سهم دولت تكميل و يك هزار و ۷۰۰ واحد نيز تا پايان سال ۹۶ به بهره برداري مي رسد.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =