تسنیم نوشت: تامین امنیت در زندانهای استان اردبیل از اولویت‌های اصلی بوده که باید در این زمینه تمامی دست‌اندرکاران امر اهتمام جدی داشته باشند.

مراد فتحی در نشست با کارکنان شیفتی زندان‌های استان اردبیل اظهار داشت: کارکنان شیفتی بخش عظیمی از بار زندان و امنیت آن را به دوش می‌کشند و نقش بسزایی در تامین امنیت در زندان‌های استان دارند.

وی افزود: همچنان که انجام صحیح و بی‌نقص امورات محوله وظیفه کارمند و نظارت و ارزیابی نحوه عملکرد کارکنان حق مسئولان بوده سوال کردن نیز حق پرسنل و پاسخگویی به سوالات وظیفه مسئولان است که نباید در این زمینه کوتاهی کرد و با پاسخ‌های شفاف زمینه‌ساز جلب اعتماد این افراد شد.

فتحی تلاش‌های انجام شده برای رفاهیات پرسنل زندان‌های استان را وظیفه سیستم اداری دانست و با سخت و زیان آور خواندن کار در زندان به ویژه در مشاغلی که رویارویی مستقیم با زندانی دارند، گفت: در مشاغلی مانند زندانبانی باید تا جایی که قانون اجازه می‌دهد و اعتبارات یاری می‌کند کارمند از نظر مالی در رفاه باشد چرا که این گونه مشاغل فرسایش می‌آورند و حداقل چیزی که می‌تواند بخشی از زحمات را جبران کند همین بحث تامین مالی و رفاهی کارمند است.

مدیرکل زندان‌های استان اردبیل با اشاره به نقش مهم مشاغل شیفتی زندانبانی در تامین امنیت زندان‌ها بیان کرد: مخاطرات زندانبانی از جایی شروع می‌شود که زندانبان با زندانی در تماس مستقیم است و در نتیجه توجه جدی به این شغل و رعایت نکات امنیتی توام با دیدگاه اسلامی انسان‌مدار باید مورد توجه آنها قرار گیرد.

وی تصریح کرد: باید مددکاری و امور اصلاحی و تربیتی نیز از این نقطه شروع شود و نیروهای شیفتی به کارهای خود اهتمام و اهمیت بیشتری قائل شوند چرا که یکی از مهم‌ترین و حساس‌ترین مشاغل زندانبانی را در اختیار دارند که هم با امنیت و هم اصلاح و تربیت عجین است و باید هر دو کفه این ترازو حفظ شود تا بتوانیم بگوییم سیستم ما زندانبانی اسلامی است.

 

46
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688258

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =