ایرنا نوشت:نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس باید در زمینه خصوصی سازی در فوتبال ورود کند تا بسیاری از حساب‌های مالی و حق کشی‌ها از بین برود.

نشست فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی امروز - چهارشنبه - با حضور مسوولان فدراسیون فوتبال و اعضای این فراکسیون و علی مطهری نایب رییس دوم مجلس برگزار شد.

نایب رییس دوم مجلس در این نشست اظهارکرد: دولت مایل نیست خصوصی‌سازی در فوتبال صورت بگیرد ولی این حوزه با مشکلات زیادی رو به است.

مطهری افزود: مجلس باید نقش خود در این زمینه را به درستی ایفا کند و ورود داشته باشد و این بخش تقویت شود.

محمدرضا تابش رییس فراکسیون ورزش مجلس نیز در این نشست گفت: باید جدیت بیشتری برای خصوصی‌سازی اعمال شود که این کار متأسفانه صورت نگرفته و مسائلی مثل بحث‌های امنیتی توجیهی برای انجام نشدن این کار است.

وی با یادآوری این که مردم انتخابات را با آن اقتدار برگزار کردند و حادثه‌ای در این راستا اتفاق نیفتاد ، خاطرنشان کرد: اگر تیم را دست مردم بدهیم، می‌توانند خوب آن را اداره کنند و هزینه‌های دولت هم کم می‌شود.

علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو فراکسیون ورزش مجلس نیز گفت: در مورد واگذاری هم باید واگذاری مالکیت، هم سهام و هم مدیریت انجام شود. اگر یکی از آنها انجام شود فایده‌ای ندارد بلکه این سه واگذاری باید همزمان صورت گیرد.

وی افزود: دولت اعتقادی به این واگذاری ندارد و انگیزه‌ای هم برای این کار ندارد زیرا هم محل درآمد است و هم سرمایه اجتماعی مناسبی به شمار می‌رود.

عضو فراکسیون ورزش مجلس افزود: در فوتبال 500 میلیارد تومان گردش مالی وجود دارد، در لیگ برتر 94، 196 میلیارد تومان گردش پول بازیکنان بوده که این البته گردش آشکار است و گردش پنهان خیلی بیشتر از این است. اگر وزارت ورزش خصوصی‌سازی را در فوتبال لحاظ نکند در این صورت به اندازه گردش پولی آن بهره‌وری نخواهد داشت.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =