ایرنا نوشت: دو مقام آمریکایی ادعا کردند که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تصمیم دارد برنامه محرمانه سازمان اطلاعات مرکزی این کشور(سی آی ای) را برای تسلیح و آموزش گروه های تروریستی که با دولت سوریه می جنگند، به درخواست روسیه متوقف کند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، یکی از این مقامات گفت که این تصمیم بخشی از تلاش های دولت واشنگتن برای بهبود روابط با مسکو به شمار می رود که تا حد زیادی موفق شده است با کمک گروه های مورد حمایت ایران مانع سقوط دولت بشار اسد در جنگ داخلی شود که شش سال است ادامه دارد.

این برنامه سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا از سال 2013 در چارچوب تلاش های دولت باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین برای سرنگونی بشار اسد آغاز شد.

اما این مقام های آمریکایی که خواستند نامشان ذکر نشود گفتند که این طرح موفقیت چندانی نداشته است.

این تصمیم با حضور «اچ آر مک مستر» مشاور امنیت ملی و «مایک پومپئو» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و مشورت آنها با مقام های دیگری پیش از دیدار اخیر ترامپ با ولادیمیر پوتین همتای روس خود در جریان نشست گروه 20 در آلمان گرفته شده است.

یکی از این مقام ها نیز گفت که آمریکا با وجود ادامه حکومت بشار اسد بر سوریه امتیاز زیادی نخواهد داد، اما این اقدام به پوتین این پیام را می دهد که که دولت واشنگتن مایل به بهبود روابط با مسکو است.

این مقام های آمریکایی در عین حال یادآورشدند که برنامه نظامی جداگانه ای از سوی آمریکا برای آموزش و مسلح کردن و کمک به گروه های مخالف سوری از طریق حملات هوایی و سایر عملیات ها ادامه خواهد یافت.
سوریه حدود 6 سال است با حضور گروههای مسلح و تروریستی همچون داعش و جبهه النصره که از سوی غرب و برخی کشورهای منطقه حمایت می شوند با بحران روبه رو است.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =