مدیرعامل شرکت توزیع برق از بهره برداری از اولین نیروگاه خورشیدی مسکونی در لرستان خبر داد و افزود: وزارت نیرو از طرحهای مشابه استقبال می کند و هر مشترک که موفق به اجرای چنین پروژه های بشود قطعأ در یک شرایط بسیار مناسب به مدت 20 سال پروژه وی توسط این وزارت خانه تظمین می گردد.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، فریدون خودنیا اظهار داشت: قیمت خرید انرژی تولیدی از اینگونه نیروگاهها برای مشترکینی که دارای انشعاب تا ظرفیت 20 کیلووات هستند به ازای هرکیلو وات 8000 ریال و برای ظرفیت بالاتر از 100 کیلووات7000 ریال در قالب همان قرارداد خرید تضمینی 20 ساله پرداخت می گردد.

مهندس خودنیا گفت: مشترکین عزیز فقط تا سقف انشعاب خریداری شده قبلی خود می توانند انرژی خورشیدی تولید کنند یعنی اگر مشترکی دارای 10 کیلووات برق خریداری شده از شرکت توزیع می باشد مجاز است 10 کیلو وات نیز انرژی خورشیدی تولید کند.

وی با اشاره به اینکه مشترک فوق برای تولید 5 کیلو وات مبلغ 25 میلیون تومان هزینه نموده ابراز داشت: براساس محاسبات انجام شده طی سه و نیم سال هزینه صورت گرفته، برگشت خورده و پس از آن کلیه دریافتی های این مشترک از وزارت نیرو درآمد محسوب شده و هیچ گونه هزینه ای بابت انرژی پرداخت نمی نماید.

مهندس خودنیا گفت: این نیروگاه خورشیدی که توان تولید آن 5 کیلووات است سالانه حدود8250 کیلووات معادل مصرف برق30 خانوار انرژی تولید می کند.

وی ضمن بیان اینکه فضای مورد نیاز برای احداث نیروگاهها مشابه آن 50 متر مربع می باشد اظهار داشت: خوشبختانه در استان لرستان بدلیل شرایط آب و هوایی بیشتر ایام سال آفتابی و شرایط فیزیکی ابنیه و ساختمان ها طوری است که بیشتر منازل پتانسیل احداث نیروگاه به اندازه ظرفیت خرید انشعاب خود را دارند.

مدیرعامل برق لرستان افزود: احداث اینگونه نیروگاه ها دارای مزایای فراوانی است که از جمله آنها می توان به کاهش الاینده های زیست محیطی، جذب سرمایه های کوچک در حوزه برق، تمرکز زدایی، ایجاد اشتغال، کاهش تلفات انرژی الکتریکی و مهمتر از همه پدافندغیرعامل در شرایط کنونی اشاره کرد.

مهندس خودنیا در پایان گفت: نظر به اهمیت موضوع و ماهیت تخصصی این نیروگاه ها احتیاج به دانش و تخصص خاصی نیست و همه اقشار جامعه می توانند در این بخش سرمایه گذاری کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =