از رکوردشکنی فیلم مدیری تا استقبال از «اکسیدان»

حضور پرتعداد مخاطبان و طرفداران آثار سینمایی در سالن‌های سینما در آخرین جمعه تیرماه رکورد تازه‌ای را برای سینمای ایران ثبت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین٬ آخرین هفته تیرماه و در نهایت جمعه پایانی نخستین هفته تابستان با رونق نسبی سینماها در تهران و شهرستان‌ها همراه بود. اکران نخستین ساخته سینمایی مهران مدیری در کنار ادامه اکران فیلم‌های سینمایی «اکسیدان» و «نهنگ عنبر۲» همچنان گرمای سالن‌های سینما را حفظ کرده است.

رکوردشکنی «ساعت ۵ عصر»

مهران مدیری بعد از سال‌ها ساخت سریال برای تلویزیون شبکه نمایش خانگی سراغ ساخت فیلم سینمایی رفت و «ساعت پنج عصر» را مقابل دوربین برد. او در این فیلم با نگاه خاص خود ماجرای یک روز از زندگی مهرداد پرهام را از ساعت هفت صبح تا پنج عصر روایت می‌کند. سیامک انصاری نقش اصلی این فیلم را ایفا می‌کند و امیر جعفری و آزاده صمدی دیگر بازیگران آن هستند.

اکران رسمی «ساعت پنج عصر» از روز جمعه سی‌ام تیر ماه آغاز شد و در این روز بنا به اعلام علی سرتیپی پخش‌کننده فیلم به کانال «سینما»٬ رکورد فروش آنلاین بلیت یک فیلم سینمایی٬ تعداد سانس‌های نمایش و همچنین میزان فروش در روز افتتاحیه همگی به نام ساخته مدیری ثبت شد.

این فیلم در روز نخست نمایش براساس اعلام سرتیپی در تهران ۴۵۰ میلیون و در شهرستان‌ها ۲۵۰ میلیون تومان فروخت تا در نهایت با مجموع فروش ۷۰۰ میلیونی رکورد فروش روز نخست نمایش را از «سلام بمبئی» که ۶۰۰ میلیون فروخته بود٬ بگیرد و به نام خود ثبت کند.

مدیری در نخستین روز نمایش فیلم خود با مخاطبان در سینماهای کوروش و قدس همراه بود و روز شنبه سی و یکم تیرماه نیز با حضور در سینما کوروش باز هم در کنار مخاطبان فیلمش خواهد بود.

«اکسیدان» چهار و نیم میلیارد تومانی شد

فیلم سینمایی دیگری که در این روزها با استقبال مخاطبان همراه می‌شود٬ «اکسیدان» به کارگرانی حامد محمدی و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی است. ماجرای اکران این فیلم محمدی همچون اغلب ساخته‌های این کارگردان چندان ساده نبوده و با برخی انتقادها و حواشی رو‌به‌رو شده است. جمعی از نمایندگان مجلس در روزهای نخست اکران فیلم محمدی نامه‌ای امضا کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان ارشاد و گاه پایین کشیدن فیلم از پرده شدند.

البته در نتیجه این اعتراض‌ها قرار شد محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی در مجلس شورای اسلامی حاضر شود و به سئوال نمایندگان درباره این فیلم پاسخ دهد.

در خلاصه داستان این فیلم آمده:‌ « اصلان اگر می دانست گرفتن ویزا اینهمه دردسر دارد، اصلا عاشق نمی شد.»

جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقانی، رضا بهبودی، لیندا کیانی و علی استادی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم محمدی در پایان آخرین هفته تیرماه توانست به فروش چهار و نیم میلیارد تومانی دست پیدا کند.

«نهنگ عنبر» در آستانه رکوردشکنی

سامان مقدم از کارگردانانی است که اغلب ساخته‌هایش با استقبال گسترده مخاطبان روبه‌رو می‌شود و این وضعیت در مورد دو ساخته اخیر او «نهنگ عنبر» و «نهنگ عنبر۲ - سلکشن رویا» به وضوح به چشم می‌خورد. اصلا مقدم زمانی تصمیم به ساخت بخش دوم «نهنگ عنبر» گرفت که قسمت نخست آن با فروش بالایی مواجه شده بود.

در بخش دوم این فیلم سینمایی باز هم ماجرای ارژنگ و رویا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار ادامه دارد. این فیلم تاکنون ۱۹ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان فروخته است و انتظار می‌رود با این روند فروش بتواند «گشت ۲» ساخته سعید سهیلی را پشت سر بگذارد و عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال را تا نیمه تابستان از آن خود کند.

قصه پرغصه «رگ خواب»

لیلا حاتمی برای بازی در فیلم سینمایی «رگ خواب» توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن را از سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر دریافت کند و حالا این فیلم چندی‌ست در سینماها به نمایش درآمده و توانسته به فروش دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومانی برسد. حاتمی در همکاری جدید خود با حمید نعمت‌الله نقش زنی را ایفا کرده که دوران سختی از زندگی را پشت سرمی‌گذارد و ورود یک مرد جوان در این روزها ساخت٬ زندگی را برای او دگرگون می‌کند. کوروش تهامی بازیگر نقش این مرد جوان است٬ نقشی که در کارنامه تهامی نیز متفاوت و تازه به نظر می‌رسد.

نعمت‌الله و حاتمی پیش از این در «بی‌پولی» با یکدیگر همکاری داشتند. «بی‌پولی» در حال حاضر پرمخاطب‌ترین فیلم کارنامه نعمت‌الله است و بعد از آن «رگ خواب» جای می‌گیرد.

«زیر سقف دودی» و ماجرای طلاق عاطفی

پوران درخشنده همواره در فیلم‌هایش دغدغه‌های اجتماعی را مطرح کرده است و تازه‌ترین ساخته او «زیر سقف دودی»‌ نیز از این مضمون بیگانه نیست.

فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت دوست، رسول نجفیان، نفیسه روشن، آزیتا حاجیان، حسام نواب صفوی و فرشید زارعی‌فرد بازیگران این فیلم هستند.

فیلم جدید درخشنده تاکنون توانسته به فروش دو میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومانی برسد.

«مادر قلب اتمی» و فروش یک و نیم میلیاردی

محمدرضا گلزار یکی از بازیگران فیلم سینمایی «مادر قلب اتمی» ساخته علی احمدزاده در اظهارنظری اعلام کرد٬ اگر این فیلم ستاره‌هایش را نداشت ۲۰ میلیون هم نمی‌فروخت. حالا این فیلم با بازی محمدرضا گلزار، ترانه عليدوستي، پگاه آهنگراني، مهرداد صديقيان توانسته به فروش یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی برسد.

این در حالی است که همچنان برخی حاشیه‌ها در اطراف فیلم وجود دارد و انتقادها به اکران آن از سوی گروه‌هایی ادامه دارد.

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۳۱
    22 20
    فیلم مهران مدیری خیلی خاص و شگفت انگیزه...به نظرم خیلی چیزا به سینمای ایران اضافه کرده...خیلی حرفای جدید...البته حرفایی که مدیری قبلا هم در آثارش زده بو ولی ورژن سینماییشو نداشتیم. خدا رو شکر که مهران مدیری رو داریم.
  • زینب FI ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۱
    10 2
    اینایی که منفی دادن یعنی فیلمو دیدن؟ عمرا....