لیگ برتر این هفته شروع می‌شود و استقلال جمعه‌شب در جدال افتتاحیه خود مهمان صنعت نفت آبادان خواهد بود تا فصل را در خرماپزان جنوب استارت بزند.

روزنامه خبرورزشی نوشت: لیگ هفدهم برای علیرضا منصوریان دیگر عرصه آزمون و خطا در استقلال محسوب نمی‌شود. فصل گذشته علی‌منصور مسابقات را بسیار لرزان شروع کرد و حتی تا رتبه پانزدهم هم سقوط کرد ولی هرچه جلوتر رفتیم، او هم پخته‌تر شد و در انتهای کار بر سکوی نایب‌قهرمانی تکیه زد. در واقع او قاعده مات کردن مربیان را یاد کرد و اگر در نیم‌فصل اول هم مانند دور رفت نتیجه می‌گرفت، شرایطش کاملاً متفاوت می‌شد. به همین خاطر این فصل همه از سرمربی استقلال از همان ابتدای مسابقات توقع کسب نتایج مطلوب دارند. از میان ۱۵ سرمربی که لیگ هفدهم را شروع می‌کنند، ۱۱سرمربی در فصل قبل با منصوریان دوئل داشته‌اند و اتفاقات عجیبی در تقابل‌های آنها با سرمربی استقلال رخ داده که نتایج منصوریان برابر آنها کاملاً حالت شناور داشت. از مردی که ۶ امتیاز به او داد تا آنهایی که حسرت گرفتن حتی یک امتیاز از آنها بر دل مرد شماره یک استقلال ماند.

مرد ۶ امتیازی
استقلال فصل قبل چند تیم را دبل کرد و آن‌ها را در مسابقات رفت و برگشت شکست داد اما از میان آن تیم‌ها و مربیانی که در آن فصل رفت و برگشت مقابل استقلال شکست خوردند، حالا فقط رضا مهاجری باقی مانده است؛ مربی‌ای که در لیگ شانزدهم رفت و برگشت با پدیده مغلوب استقلال شد و ۶ امتیاز به منصوریان داد (البته مردانی چون حسین فرکی و صمد هم توسط منصوریان دبل شدند ولی الان در لیگ برتر تیم ندارند) باید دید مهاجری این فصل هم به همان شکل برابر استقلال نتیجه خواهد گرفت یا نه.

ناکامان بزرگ
در میان مربیان سرشناس لیگ برتر که هم فصل قبل تیم داشتند و هم در این فصل صاحب تیم هستند، مردانی وجود دارند که در لیگ قبلی مقابل منصوریان ناکام شده و ۴ امتیاز به او دادند. معروف‌ترین این مربیان برانکو ایوانکوویچ است، مردی که قهرمان لیگ برتر شد ولی ناکامی در شهرآورد و حسرت نبردن استقلال به دلش ماند. اتفاقی که برای مجید جلالی و علی دایی هم رخ داد. هر دو مربی فوق در لیگ برتر نتوانستند آبی‌ها را ببرند و ۴ امتیاز تقدیم منصوریان کردند. البته دایی در جام حذفی توانست استقلال را حذف کند و به این شکل از همبازی سابقش انتقام بگیرد. جدالی که بسیار سر و صدا راه انداخت و کار به تقابل دایی و منصوریان کشید.

مربیان یک نیمه‌ای
در فصل قبل دو مربی هم بودند که فقط یک بار با منصوریان مچ انداختند و در همان تک‌بازی مغلوب شدند. اولی یحیی گل‌محمدی بود؛ مربی‌ای که در نیم‌فصل اول با ذوب‌آهن به مصاف استقلال آمد و باخت تا منصوریان از بحران خارج شود البته یحیی چند بازی بعد برکنار شد و به نیم‌فصل دوم نرسید. داستان زلاتکو کرانچار هم به همین شکل بود. او در نیم‌فصل دوم سپاهانی شده و در آخرین هفته لیگ شانزدهم مقهور منصوریان شد تا حاصلش از تقابل با آبی‌ها فقط شکست باشد و بس.

فراز ۲ امتیازی
داستان فراز کمالوند و منصوریان در نوع خودش جالب توجه است. تنها مربی‌ای که فصل گذشته بازی رفت و برگشت مقابل استقلال مساوی کرد، فراز بود. مردی که همراه با گسترش فولاد در بازی رفت و برگشت مقابل منصوریان به تساوی رسید تا هرکدام‌شان از این بازی‌ها صاحب ۲ امتیاز شوند. البته عبدا... ویسی و اکبر میثاقیان نیز در طول فصل قبل مغلوب منصوریان نشدند. آنها هرکدام فقط یک دوئل با استقلال داشتند که حاصل آن تساوی بود. ویسی از سپاهان جدا و میثاقیان نیز تقریباً در اواخر فصل به جمع سیاه‌جامگان اضافه شد.

ناکامی‌های منصوریان
در میان ۱۱ مربی‌ای که منصوریان فصل قبل با آن‌ها جنگید و این فصل هم به مصاف‌شان خواهد رفت، فقط ۲ مربی وجود دارند که سرمربی استقلال را در لیگ گذشته به معنای واقعی کلمه مقهور کردند. امیر قلعه‌نویی که این فصل سرمربی ذوب‌آهن است، فصل قبل با تراکتورسازی در هر دو بازی رفت و برگشت استقلال را برد تا ۶ امتیاز از منصوریان کاسب شده باشد. البته باخت به قلعه‌نویی همیشه بیشتر از بعد امتیازی به لحاظ روحی و اعتباری برای سرمربیان استقلال گران تمام می‌شود. از سوی دیگر سیروس پورموسوی نیز با استقلال خوزستان بحران‌زده مقابل منصوریان دبل کرده و او را در هر دو مسابقه اهواز و تهران شکست داد. حالا باید دید این مربی بی‌ادعا این فصل با فولاد مقابل منصوریان و استقلال تهران چه نتایجی کسب خواهد کرد! حالا داستان پورموسوی به کنار ولی تقابل منصوریان و قلعه‌نویی قطعاً کلی حاشیه همراه خود خواهد داشت و سوژه به رسانه‌ها می‌دهد.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =