۰ نفر
۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹

سومین روز از عملیات ارتش حزب الله لبنان در دو منطه عرسال و القلمون به پایان رسید، اخرین خبرها حاکی از ان است که بخشی دیگر از این مناطق تحت کنترل حزب الله درآمده است.

به گزارش خبرآنلاین، سومین روز از نبرد قلمون از سوی ارتش حزب الله در شمال لبنان به پایان رسید، این دو منطقه همزمان با اشغال سوریه از سوی تروریست ها،  مورد هجوم جبهه تروریستی النصره قرار گرفت.

آخرین اخبار از نبرد حزب الله در منطقه عرسال و قلمون حاکی از آن است که بخش مهمی از این مناطق تحت کنترل حزب الله درآمده است، همچنین یک پایگاه تروریستی هم منهدم شده است.

گزارشها حاکی از آن است که نیروهای مقاومت بر 64% از مناطقی که در کنترل جبهه النصره در جرود عرسال است، مسلط شده اند. همچنین نیروهای مقاومت در تلاش هستند که مسیر را در بلندی های آتش باری خود تثیبت کنند تا راه برای نیروهای زمینی فراهم شود.در همین حال سنگرهای و اتاق های فرماندهی تروریست ها در عرسال نابود شده است.

آخرین خبرها از شمال لبنان را در گزارش ذیل از نظر می گذرانید:

بر اساس گزارش های خبرنگار ایرنا در عرسال و منابع رسانه ای مقاومت، ارتفاعات «فلیطه» در القلمون غربی سوریه که پیش از آغاز حمله در اختیار جبهه النصره بود، در روز یکشنبه که سومین روز عملیات پاکسازی القلمون و عرسال بود، به طور کامل آزاد شد.
در ارتفاعات عرسال لبنان نیز پیشروی نیروی های مقاومت ادامه داشت تا جایی که تنها 30 درصد از مناطق تحت سیطره جبهه النصره در اختیار این گروه تروریستی تکفیری قرار دارد.


نیروهای مقاومت در روز یکشنبه به منطقه «وادی العوینی» در ارتفاعات عرسال که یک مرکز مهم برای جبهه النصره بود دست یافتند. همچنین منطقه مرتفع «شعبه القلعه» در شرق عرسال که ارتفاع آن به 2 هزار و 350 متر می رسد و بر بسیاری از مناطق اطراف اشراف دارد، به کنترل نیروهای حزب الله افتاد.


در رخداد مهم دیگر مقر فرماندهی عملیات جبهه النصره در منطقه «حقاب الخیل» در شرق ارتفاعات عرسال به تسلط نیروهای مقاومت درآمد. رخدادی که از نظر میدانی ضربه سختی را به توان مدیریت نیروهای رزمی جبهه النصره وارد ساخت.

عملیات آزادسازی ارتفاعات عرسال که از جنوب این منطقه به سمت شمال آغاز شد در روز سوم به نقاط مرکزی رسید.
پیشروی سریع نیروهای مقاومت در این مناطق باعث شد تا انسجام گروه های تروریستی نیز خدشه دار شود و نوعی ترس از آینده در آنها بوجود بیاید.


این اتفاق در روز سوم به طور مشخص در گروه موسوم به «گردان های اهل الشام» که از گروه های مسلح وابسته به «ارتش آزاد سوریه» است رخ داد. به طوری که این گروه رسما اعلام کرد که نبرد را با هدف انجام مذاکره متوقف کرده است.

روز شنبه نیز بیش از 230 عنصر عضو این گروه مجبور به عقلب نشینی از مواضع خود به سمت اردوگاه های پناهجویان در منطقه «وادی حمید» و «الملاهی» شدند.


گردان های اهل الشام گرچه در مقایسه با گروه تروریستی و تکفیری جبهه النصره نیروهای کمتری در عرسال دارد، اما اعلام آتش بس می تواند نشانه ای از بروز اختلاف در بین گروه های موجود در منطقه و نگرانی آنها از ادامه عملیات آزادسازی باشد.
گفته می شود هدف این گروه از اعلام آتش بس فراهم کردن شرایط برای انتقال نیروهای آن به منطقه ای دیگر است.


از رخداد مرتبط دیگر به دنبال پیش روی نیروهای مقاومت به عمق مناطق تحت سلطه جبهه النصره، «ابوطلحه الانصاری» از فرماندهان این گروه تروریستی تکفیری به همراه 30 تن از نیروهایش به سمت منطقه ای در شرق ارتفاعات عرسال فرار کرد.


در همین حال روز یکشنبه خبرنگار ایرنا اعلام کرد: که طی سه روز عملیات برای آزادسازی ارتفاعات عرسال لبنان و القلمون سوریه از دست گروه های تروریستی تکفیری، 18 تن از نیروهای مقاومت به شهادت رسیدند.


بر این اساس اعلام شد که دست کم 70 نفر از عناصر تروریست نیز کشته شده اند.


ارتفاعات القلمون غربی در خاک سوریه و ارتفاعات عرسال در خاک لبنان یک منطقه به هم پیوسته است که طی سه سال اخیر شاهد تحرک گروه های تروریستی و در صدر آنها گروه تروریستی و تکفیری جبهه النصره بوده است.
عملیات برای آزادسازی این 2 منطقه با محوریت نیروهای حزب الله از صبح روز جمعه (30 تیر-21 ژوئیه) آغاز شد و تاکنون ادامه داشته است.
این عملیات از سمت جنوب ارتفاعات عرسال و القلمون آغاز شده و به سمت شمال در حال انجام است.
پس از تسلط بر مناطق تحت تسلط جبهه النصره نبرد با گروه تروریستی تکفیری داعش که در بخش شمالی این مناطق حضور دارد، آغاز خواهد شد.

 

به گزارش خبرآنلاین، اینفوگرافیکی را که مشاهده می کنید شبکه خبری المنار لبنان از آخرین وضعیت این منطقه منتشر کرده است و این عملیات را طبق این نقشه موفقیت آمیز عنوان کرده است.



ابعاد بزرگتر این نقشه را اینجا مشاهده کنید.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =