تکریم منزلت و شخصیت جوانان منجر به حضور فعالانه آنها در صحنه های اجتماعی است

عضو شورای اسلامی شهر کرج تضعیف شخصیت جوانان را منجر به عقب نشینی و منزوی شدن آنها عنوان کرد گفت: از سوی دیگر تکریم منزلت و شخصیت، آنها را به حضور فعالانه در صحنه های اجتماعی هدایت می کند که جهت تعیین سرنوشت جوانان خانواده نقش اساسی و حیاتی در این بین دارد.

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج،سعید فیروزگاه ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: اعتماد به نفس نقش اساسی در تقویت روحیه خودباوری و نشاط و سلامت جوانان دارد .
رئیس اسبق کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج معتقد است واگذاری مسؤلیت به جوان، احترام گذاشتن به شخصیت آنان و با اهمیت دانستن آنها در حضور اعضای خانواده، بستگان و دوستان و فراهم کردن آزادی معقول برای او، از شیوه هایی است که احساس دارا بودن پایگاه و موقعیت اجتماعی را در جوان برمی انگیزاند و دیگر نیاز نخواهد داشت تا کمبود شخصیت خود را با خزیدن به درون خود یا پیوستن به باندهای هنجارشکن جبران کند.
این مسئول ارشد شهری در ادامه سخنان خود گریزی بر شبکه های اجتماعی و فضای مجازی داشت و افزود: فضای مجازی که امروزه گریبانگیر بسیاری از خانواده ها و جوانان شده است معضلی است بسیار مهم که با عدم مدیریت در نحوه استفاده از آن و عدم آموزش های لازم خانواده ها و مخصوصا جوانان را به تباهی می کشاند و لازم است با آموزش در این حوزه زمینه های ورود آسیب های نوظهور فضای مجازی در خانواده ها ریشه کن شود.
فیروزگاه، مهارتهای اجتماعی و فرهنگی و ظرفیتهای دینی و اعتقادی را از عوامل ایمنی و پیشگیرانه آسیبهای حضور در این فضاها عنوان کرد و افزود: با وجود نفوذ فرهنگ غرب و بیگانه، باید مراقب تهدیدات جدی برای جوانان باشیم و با عنایت به فرمایشات مقام معظم رهبری مسیر حق را نشان به آنها دهیم و با آموزش های اعتقادی و فرهنگی جوانان را در مسیر بهره مندی از فرصت‌ها و زمینه های پیشرفت در جهان قرار دهیم.
عضو شورای اسلامی شهر کرج تاکید داشت: برخورداری از پرورش سالم در خانواده که نخستین پایگاه تربیتی است به فرد این فرصت را می دهد در اجتماع موفق و قابل احترام باشد، خانواده محل آسایش و آرامش و آبراه کوچکی است که فرد را به اقیانوس جامعه پیوند می دهد.
به گفته عضو شورای شهر کرج خانواده های لجام گسیخته و متزلزل، جامعه متزلزل را به وجود می آورند و جامعه ای که در آن نشانه ای از خانواده های سالم یافت نشود ،میزان طلاق روز به روز افزایش می یابد و به از هم پاشیدن نظام خانواده می انجامد.
سعید فیروزگاه با بیان اینکه جوانان دارای نیازهای متعدد مادی و معنوی هستند که می‌خواهند به همه یا بخشی از آن در نهاد خانواده جامه عمل پوشانده شود افزود:این نیازها باید توسط والدین به طرز شایسته در درون خانواده پاسخ داده و در تربیت دینی اهتمام بیشتر ورزیده شود تا خواسته‌های معقول رفع گردد.
وی در پایان خواستار شد: مسئولان نهادهای اجتماعی و تربیتی در برنامه‌ریزی‌های خود برای مخاطب‌شناسی و فرهنگ‌شناسی درست عمل کنند تا به خواسته‌هایی که یک جوان از نظام اسلامی انتظار دارد، دست پیدا کند و ریشه بسیاری از کج‌ روی‌های اخلاقی در جامعه از بین رود و جوانان در جامعه به سمت پیشرفت و توسعه در مقاطع مختلف قدم بردارند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =