۰ نفر
۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴

امروز در معیت معاون اول رئیس جمهور و وزرای نیرو و صنعت، معدن و تجارت برای آبگیری همزمان دو سد مخزنی جامیشان و زمکان، بهره برداری 12642 هکتار شبکه آبیاری اصلی سدهای زاگرس، آزادی، سلیمان شاه و گیلانغرب و آبرسانی به 800 روستا با جمعیت پانصد هزارنفر و افتتاح کارخانه تولید خودرو به استان کرمانشاه سفر کردم.

نکات قابل ذکر در این سفر یکروزه فراوان است اما نکته ای که ضروری میدانم درباره آن اطلاع رسانی کنم دستاورد بزرگ دولت تدبیر و امید در استحصال و تنظیم آب در کشور است. در طی چهار سال دولت یازدهم 32 سد بهره برداری یا آبگیری شدند.

تا پایان سال جاری شش سد دیگر به این سدها افزوده می شود. در شرائطی که عملیات سد سازی نوین در ایران از دهه 1330 آغاز شده و در تمام سالهای قبل از انقلاب به طور متوسط هر سال500 میلیون متر مکعب آب استحصال و تنظیم شده است.

این رقم در طی سالهای پس از انقلاب به طور متوسط به 750 میلیون متر مکعب افزایش یافته است و در چهار سال دولت یازدهم این رقم به عدد اعجاب آور یک میلیارد و یکصد و دوازده متر مکعب افزایش یافته است.

در شرائطی که موضوع آب و مدیریت بهینه آن به موضوع بسیار مهم و راهبردی در جهان تبدیل شده است این عملکرد حاکی از درک درست دولت و وزارت نیرو از اولویتهای اساسی کشور است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 690916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =