۰ نفر
۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۲

مهر نوشت: موشک بالستیک دور برد خرمشهر با موفقیت آزمایش شد. این موشک سومین موشک با برد ۲۰۰۰ کیلومتر ایران است و در رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در تهران رونمایی شد.

موشک خرمشهر سومین موشک با برد ۲۰۰۰ کیلومتر ایران است و در رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح در تهران رونمایی شد.

به گزارش خبرآنلاين همچنین علیرضا رحیمی در مطلبی در کانال تلگرامی‌اش به عنوان «پینگ پنگ تهدیدات بر فراز برجام» گفت: پس از سخنان تهدید آمیز و نفرت افکن ترامپ که با شرم آمریکایی‌ها و تقبیح جهانی مواجه شد، شرکای امریکا در برجام و اتحادیه اروپا نیز بی مایگی رویکرد آمریکا در رویارویی با برجام و ایران را از بافته‌های رطب و یابس ترامپ آشکارا دریافتند. در این بین نطق فاخر و شجاعانه و مدبرانه رییس جمهور ایران علاوه بر انعکاس شایسته استدلال و منطق ایران به جهان، ترامپ را در گوشه رینگ به انزوای مضاعف کشاند.

وی افزود: گر چه اعلام آمادگی ایران برای وضعیتی که برجام نباشد در سخنان دکتر روحانی قابل دریافت بود اما حلقه ترامپ گو اینکه منتظر دریافت پاسخی از جنس تهدید صریح بودند که آقای روحانی به درایت این بازی را مدیریت کرد. از طرف دیگر رونمایی از سامانه موشکی خرمشهر در آغاز هفته دفاع مقدس نیز در راستای تمهیدات دفاعی ایران در حوزه بازدارندگی ارزیابی می شود که در عین حال جنس تهدیدهای ترامپ را هم بی پاسخ نگذاشته است.

به گفته رحیمی در حال حاضر دیپلماسی فعال و سازنده ایران بخوبی فضای سیاسی را همزمان با دستیابی به برجام مدیریت کرده و فضاهای جدیدی را نیز فراروی اقتصاد و توسعه کشور گشوده است. بهره گیری ایران از همه فرصت‌های بین المللی و مناسبات دو و چند جانبه روشنگری گسترده جهانی در افکار عمومی برای ما به همراه داشته که نفرت جهانی از اباطیل ترامپ یکی از نشانه های تثبیت منطق ایران در مقابل رویکرد تهدیدآمیز امریکا بود.

وی تاکید کرد که بدون آنکه رقابتهای مرگبار و مخرب تسلیحاتی قدرت‌ها را به رسمیت بشناسیم، آمادگی دفاعی و تقویت توان بازدارندگی کشور در فضای مسموم مسابقه تهدیدهای موشکی و نظامی شرق و غرب را یک فرایند ضروری می دانیم .قطعا دفاع مقدس ملت ایران در جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان، نمونه ای از رشادت و همبستگی ملت بزرگ ایران بود و امروز نیز مشارکت و حضور ایران در صف اول مقابله با تروریسم در منطقه نشانی از آمادگی کامل ما در تامین امنیت برای ایران و منطقه است.

همچنین این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سخنرانی رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرد و آن را اشاعه شکوه عزت و ادب ایران در جهان دانست و یادآور شد: پس از سخنان لمپنیسم ترامپ در تهدید و نفرت پراکنی، روحانی در متن سخنرانیش ملحقات هوشمندانه و متناسبی آورد و به اقتضای فضای ایجاد شده، تیم مشاورین وی پاراگراف‌ها را مرور کردند. سخنان ترامپ نفرت جهانی علیه آمریکا را شعله ور کرد و بار دیگر ترامپ جامعه آمریکا را با ادبیاتی مملو از تهدید و نفرت و خشونت نمایندگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه مواجهه ایران با رویکرد سیاسی آمریکا نسبت به برجام از موضع عزت و آمادگی بود گفت که جهان با سخنان دکتر روحانی دریافت ایران برای همه وضعیت‌های ممکن خود را آماده کرده است.

رحیمی اجلاس هفتاد و دوم مجمع عمومی سازمان ملل را فرصتی دانست تا بار دیگر شجاعت و افتخارات ایران و ایرانی با نمایندگی شایسته دکتر روحانی از نیویورک در جهان بدرخشد و برق این شهامت و آمادگی همه جانبه جهان را خیره کند.

وی ادامه داد: تقبیح سخنان ترامپ توسط مقامات سابق و فعلی آمریکا از جمله سوزان رایس که تعابیرش خجالت آمریکاییان را از اظهارات ترامپ منعکس می‌کند، موجی از انتقادهای تند در زیرپاگذاشتن اصول و ادبیات دیپلماتیک و اخلاق در نطق شرم آور رییس جمهور امریکا را در سطح جهان در پی داشته است. در این بین ایرانیان که در سراسر جهان اماده توفان مجازی علیه ترامپ بودند با سخنان خردمندانه و بی پروای حسن روحانی همه حس خود را در آینه نطق رییس جمهورشان دیدند و همزمان شاهد تحسین جهانی نسبت به نماینده عالی ایران در جهان بودند.

رحیمی خاطرنشان کرد: گستره تاثیر سخنان صریح روحانی آنقدر وسیع بود که کیهان را هم به تیتر آورد و به ناچار کرنش متنی نسبت به نطق رییس جمهور ایران نشان دهد اگر چه در همین فضا ترجیح داد تصویر کف خیابان‎های نیویورک را بجای تصاویر نطق غرورافرین دکتر روحانی در سازمان ملل در صفحه اول منتشر نماید.

وی تاکید کرد: ایرانی چه در صحنه دیپلماسی و خلق برجام و چه در عرصه نبرد با تروریسم و سرکوب داعش و چه در حمایت انسانی از همنوعان خود (مثل میانمار و یمن ) و چه در آوردگاه تدبیر برتر در سازمان ملل همواره درخشیده و برگهای تاریخش را درخشانتر کرده است.

رحیمی در پایان دیدارهای سازنده روحانی و ظریف با مقامات برجسته کشورهای طرف برجام را نوید بخش تدوین سناریویی منسجم در مواجهه با رویکرد مخرب امریکا در برجام دانست و گفت که ایران برای همه وضعیت‎های محتمل در خصوص برجام از امادگی کامل برخوردار است.

27214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =