پاسخ اداره کل هنرهای نمایشی به گفته‌های کارگردان «سهروردی»

اداره کل هنرهای نمایشی در پی انتشار گزارش نشست رسانه‌ای نمایش سهروردی و درج گفته‌های شکر خدا گودرزی نویسنده و کارگردان این نمایش بیانیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در پی انتشار گزارش نشست رسانه‌­ای نمایش «سهروردی» در اول مهر، اداره کل هنرهای نمایشی بیانیه‌ای را در پاسخ به سخنان این هنرمند منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

«1ـ آقای شکرخدا گودرزی در سال 94 قصد به صحنه بردن نمایش «سهروردی» را داشتند که مقرر شد با توجه به اهمیت پرداختن به یکی از مفاخر کشور از نمایش حمایت شود.

2ـ به دلایلی که بهتر است خود آقای گودرزی در مورد آن توضیح دهند به ویژه در مورد چگونگی طول کشیدن 9 ساله صدور مجوز نمایش که ادعایی است غریب و حیرت­‌آور، اجرای نمایش به سال 96 موکول شد.

3- اداره کل هنرهای نمایشی مرجع صدور پروانه اجرای نمایش در شهر تهران است. تقاضای صدور پروانه نمایش که از سوی تالار نمایش ارائه می­‌شود برای نمایش سهروردی 31 اردیبهشت بوده است. پاسخ مثبت شورای ارزشیابی و نظارت در مورد نمایشنامه در تاریخ هشتم خرداد ارائه شده، نمایش در 11 شهریور مورد ارزیابی قرارگرفته و پروانه آن در روز 13 شهریور صادر شده است.

4- آقای گودرزی در تاریخ هشتم مرداد، مجدداً خواستار حمایت مالی از نمایش شد و در 19 مرداد ایشان قرارداد حمایت از نمایش به مبلغ صد میلیون تومان را امضا نمود.

5- در تاریخ 12 شهریور اولین پرداخت قرارداد صد میلیونی را به مبلغ ده میلیون تومان دریافت کرده‌­اند.

6ـ اداره کل هنرهای نمایشی رویکردی نقدپذیر داشته و دارد اما برخی افراد که اتفاقاً جزء فعالان صنفی و یا تشکیلاتی سایر سازمان‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی هستند در بسیاری موارد ضعف‌­های تشکیلاتی خود را پشت نقاب نقد دولت پنهان می­‌کنند.

اداره کل هنرهای نمایشی امیدوار است که نه به اندازه نقد خود توسط منتقدان، بلکه به اندازه بسیار کمتر، فعالیت یا سخنان این عزیزان مورد توجه رسانه‌­ها و فعالان تئاتر از منظر نقد قرار گیرد.»

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710740

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =