۰ نفر
۵ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۳۰

بررسی موشکافانهٔ مسئولیت

برخلاف تصور همه، مسئولین ما فقط دو بعدی نیستند که یا راستی باشند یا چپی، آنها مثل شاهکارهای هنری اند، از هر طرف که ببینی یک چیز جدیدی برای کشف شدن دارند! در همین راستا ما هم از زاویه خودمان به جمال بی مثال شان نظری می افکنیم و آنها را به شیوه ذیل تقسیم‌بندی می‌کنیم:

۱- مسئولین چغر بد بدن: این مسئولین معمولا به جرم چیزهایی که نمی شود گفت به دادگاه احضار می شوند. آنها هم به جای دفاع از خود و اثبات بی گناهی؛ معمولا با یک زنبیل قرمز پر از اسناد در دادگاه حاضر می شوند و با کلی سر و صدا سایر مسئولین را تهدید به افشاگری و شکستن سکوت و گفتن ناگفته ها می کنند. به همین خاطر آنها به مسئولین «چغر بد بدن» معروفند. بالاخره ماجرا با این توضیح که همه چیز قمپز و سیاسی کاری بوده به خیر و خوشی تمام می شود و... نخود نخود؛ خودی ها می روند خانه خود!

۲- مسئولین خوش استیل: این مسئولین معمولا یا ممنوع الچیزند و یا در هتل اوین، جیزند! آنها معمولا خوش استیل و نسبت به مسئولین نوع اول کمتر صحبت می کنند؛ شاید هم برای شان تفهیم شده که «کم گفتن مانند «در» و «گوهر» است، اما سکوت از «درفشانی» هم بهتر است!»

۳- مسئولین دلسوز: این مسئولین بطور بالقوه در آینده به عضویت یکی از گروه های بالا درخواهند آمد اما تا آن موقع ایشان حداکثر تلاش خود را برای خدمت به مردم از طریق خنداندن و افزایش نشاط اجتماعی به عمل می آورند. برای آنها مهم خدمت به مردم است و به همین خاطر هر پستی را بدون در نظر گرفتن تخصص شان قبول می کنند و از همان پست هم به خدمت مردم می رسند. این مسئولین علاقه عجیبی به کسب علم و دانش برای گرفتن مدرک دکترای بی ربط دارند.

آنها وقتی می بینند خیلی از مسئولین پیشین و حال حاضر کار خاصی نکرده اند به این نتیجه می رسند که پس آنها هم می توانند مسئولین خوبی باشند! هر چه آنها نحوه مدیریت سایر مسئولان را بیشتر می بینند اعتماد به نفس شان در قبول مسئولیت های حساس و مهم تر بیشتر می شود.

توضیح: این متن بر اساس تئوری مدیریت جهانی نگارش شده و هر گونه تشابه این متن با مصادیق واقعی در کشور کاملا تصادفی می باشد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720550

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    3 0
    دمت گرم. همه متن یک طرف. توضیح یک طرف.
  • بی نام A1 ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    3 0
    عالی خیلی باحالی