26 خانه مسافر در استان سمنان آماده پذیرایی از گردشگران

سرپرست حوزه گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: 26 خانه مسافر در این استان آماده پذیرایی و اقامت مسافران و گردشگران است

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، «نسیبه همتی» در نخستین کمیته هماهنگی خانه مسافر استان سمنان، افزود: خانه‌های مسافر املاک شخصی مردم هستند که در قالب ویلا، آپارتمان، خانه و سوئیت به گردشگران داخلی و خارجی اجاره داده می‌شوند.
وی گفت: کار صدور مجوز بهره‌برداری خانه‌های مسافر توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با هدف ارتقای امنیت گردشگران و ساماندهی و نظارت بهتر بر این اقامتگاه‌ها انجام می‌شود و کمیته هماهنگی خانه مسافر نیز در استانها با هدف برنامه‌ریزی بهینه و رسیدگی به شکایات و تخلفات احتمالی تشکیل شده است.
همتی افزود: در حال حاضر در این استان برای 26 واحد اقامتی با کاربری مسکونی و مالکیت خصوصی مجوز بهره برداری خانه مسافر صادر شده که در مجموع دارای40 اتاق و 93 تخت هستند و لیست آن‌ها در سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان به آدرس www.mirassemnan.ir موجود است.
وی گفت: مسافران و گردشگران نیز برای امنیت بیشتر و دریافت خدمات مطلوب‌تر از خانه‌های دارای مجوز از این اداره کل برای اقامت استفاده و در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، شکایات خود را برای بررسی و پیگیری از طریق شماره تماس 33300220 به حوزه گردشگری استان منعکس کنند.
در این جلسه نماینده‌ دستگاه‌های اجرایی مرتبط از جمله نیروی انتظامی، دادستانی، اداره کل اطلاعات، نماینده استاندار و دفتر امور شهری و روستایی استانداری در محل اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان حضور داشتند.
مجری استانی خانه مسافر در این جلسه به بیان مشکلات و قوانین بازدارنده در خصوص استعلام های مورد نیاز اعم از اماکن و.... پرداخت و سایر اعضا نیز به بررسی و ارائه راهکار برای ارائه خدمات اقامتی مناسب و مطلوب‌تر پرداختند.
این استان دارای 69 مرکز اقامتی شامل 12 هتل، 2 هتل آپارتمان، پنج مهمانپذیر ، 37 اقامتگاه بوم گردی، هفت خانه مسافر، یک متل و پنج مجتمع اقامتی ، محوطه و مجموعه گردشگری است. این واحدها در مجموع دارای یک هزار و 309 تخت برای اقامت گردشگران است و ظرفیت اقامتی رسمی در استان سمنان بیش از 2 هزار نفر شب است

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 725753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =