ستاندار البرز: اوقاف امانتدار خوبی برای موقوفات مردمی باشد

استاندارالبرز با اشاره به اینکه موقوفات و امامزادگان محل رجوع مردم هستند، بر ضرورت ایجاد فضای امن روحی و معنوی در کنار ایجاد بسترهای خدمت رسانی به مردم تأکید کرد و گفت: اوقاف و امور خیریه به جهت ماهیت کاری که دارد باید امانت دار خوبی هم برای واقفین باشد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز،"دکترمحمدعلی نجفی"صبح سه شنبه در جلسه شورای اداری سازمان اوقاف و امور خیریه استان که همزمان با روزهای آغازین ربیع به مناسبت هفته گرامیداشت وقف برگزار شد، ضمن تبریک ایام و همچنین تسلیت به مصیبت دیدگان زلزله در کشور به بازدید سر زده شب گذشته از یکی از بیمارستانهای استان اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه در روزها نخست پذیرش 68 تن از مصدومان در بیمارستانهای البرز بازدیدی از روند خدمت رسانی به مردم داشتم، شب گذشته نیز در بیمارستان تأمین اجتماعی حضور پیدا کردم و شاهد خدمات ارزنده کادر پزشکی و درمان برای بهبود آسیب دیدگان زلزله غرب کشور بودم.
*کمک های مردمی تسلی خاطر بازماندگان بود/ البرز خوب وارد میدان شد
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در رابطه با رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان افزود: با وجود اقدامات انجام شده، کمک های مردمی تسلی خاطری بر بازماندگان بوده است.
دکتر نجفی با تأکید بر اینکه باید مصدومان آسیب دیده در این حادثه را برای بهبود هر چه سریعتر کمک کرد تصریح کرد: استان البرز نیز در زمینه خوب وارد میدان شد و علی رغم اینکه استان معین در زلزله اخیر نبود، با کمک های مردمی توانست نقش آفرین این حرکت اجتماعی و خودجوش باشد.
*نباید فاصله ای بین مردم و امکان مذهبی ایجاد شود
نماینده عالی دولت در استان در محور دیگری با اشاره به نقش روحانیت معزز در تمامی عرصه ها بیان کرد: ماهیت و تخصص کار اوقاف که همانا در زمینه بقاع متبرکه و امامزادگان است از گذشته دیرینه گره خورده با مردم بوده و نباید هیچ عاملی موجب فاصله مردم از این اماکن مذهبی باشد.
وی افزود: باید در موقوفات فضای آرامش بخشی را برای مردم ایجاد کرد تا با عشق و علاقه به این مکان ها به عنوان مأمنی امن پناه بیاورند.
*امانت دار خوبی برای موقوفات مردم باشید
استاندار البرز در ادامه با اشاره به اینکه کار اوقاف نگهداری از موقوفات است،گفت: این سازمان نقش خطیری در حفظ امانت مردمی دارد و بنوعی باید امانت دار خوبی برای موقوفات مردمی باشد.
*مساجد از حضور خادمان بقاع خالی نشود
وی با بیان اینکه مساجد یکی از پایگاه های مردمی است و اعتبار امامزادگان و این امکان نیز به متولیان آن است، تصریح کرد: پیران و خادمان بقاع متبرکه نیز از احترام ویژه ای برخوردار هستند و نباید این قشر را به عنوان اعتبار داران از مسجد خالی کرد.
*انس و الفت با قرآن هجمه ها و ضربه ها را معدوم می سازد
دکتر نجفی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت نقش فرهنگ سازی اماکن متبرکه و ترویج فرهنگ علوم قرآنی خاطرنشان کرد: انس و الفت با قرآن بسیاری از ضربه ها و هجمه های فرهنگی را کاهش می هد بنابراین چنین امکان مذهبی می توانند نقش خطیری در ترویج علوم قرآنی بین اقشار مختلف داشته باشند.
وی با تأکید بر این بر حفظ معنویت و فضای روحانی مساجد تصریح کرد: محل نذورات مردمی باید جایی برای انس و الفت مردم باشد در کنار آن توسعه روان خوانی قرآن در کنار تدبیر در مفاهیم و آیات الهی رسالت خطیری است که می تواند هدایتگر جوانان باشد.
استاندار البرز در ادامه بیان کرد: جذب 3 میلیارد و 200 میلیون تومان از وقوف مردمی جهت کمک به مساجد و مصلی های این استان که سال گذشته صورت گرفته نیز حرکت خوبی بوده است.
دکتر نجفی همچنین با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای بازسازی گلزار شهدای امامزاده محمد(ع) نیز خواستار همکاری اوقاف برای تسریع در اجرای این امر ارزشی و معنوی شد.
در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد صالحی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان نیز گزارشی از وضعیت موقوافت و امامزادگان استان ارائه داد.
در استان البرز 85 بقاع متبرکه وجود دارد که از جمله آنها می توان به بقاع امامزاده حسن (ع) در مرکزیت کرج، امامزاده طاهر(ع) و امامزاده محمد(ع) اشاره کرد. وجود یک هزارو 565 موقوفه در استان و جمع آوری بیش از یک میلیارد اجرای نیت واقف از شاخصه های استقرار این اماکن متبرکه در البرز است.
بنابراظهارات مدیرکل اوقاف و امور خیریه سال گذشته بالغ بر 3 میلیارد و 200 میلیون تومان از وقوف مردمی صرف کمک به مساجد و مصلی های این استان شده است.
توسعه فعالیت های قرآنی،برگزاری محافل انس با قرآن، حضور 12 هزار فراگیر علوم قرآنی در جای جای نقاط استان از جمله برنامه های در حال برگزاری اوقاف می باشد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =