تسنیم نوشت: هفته دوازدهم لیگ برتر کشور روز گذشته در شرایطی برگزار شد که هردو تیم اصفهانی حاضر در لیگ دست پر از میدان خارج شدند.

هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته با تداوم صدرنشینی پارس‌جنوبی خاتمه یافت و 2 تیم اصفهانی حاضر در این رقابت‌ها حریفان خود را شکست دادند.

در نخستین دیدار تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف سپیدرود رشت رفت و با نتیجه 2بر یک پیروز میدان شد وخود را تا رتبه هفتم جدول رده بندی بالا کشید.

3 امتیاز شیرین، هدیه اسماعیلی‌فر به ذوب‌آهن

بازی 2 تیم سپید رود و ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه سردار جنگل، با برد ذوب‌آهن خاتمه یافت؛ 2 تیم روز گذشته در رشت، در شرایطی در مقابل هم به میدان رفتند که با توجه به نتایج هفته پیش، در پی کسب امتیاز کامل این دیدار بودند.

تساوی هفته یازدهم مقابل تراکتورسازی و ناتوانی در کسب برد، در 5 هفته گذشته توسط شاگردان قلعه‌نویی و قطعی‌شدن حضورشان در آسیا، انتظارات را برای ارائه یک بازی هجومی و به دست آوردن هر 3 امتیاز بازی را افزایش داده بود.

در سمت مقابل، نتایج نسبتاً خوب تیم سپیدرود برابر تیم‌های بزرگ، در بازی‌های خانگی، نوید بازی زیبا و هجومی را می‌داد. در نیمه نخست 2 تیم یک بازی خنثی و کسل‌کننده را ارائه دادند که بیشتر با درگیری و پرسینگ در میانه میدان گذشت و دستاوردی جز ضربه استنلی و واکنش صادقی نداشت.

تعویض‌های قلعه‌نویی در نیمه دوم، سبب شد که حملات ذوب‌آهن ضرباهنگ بهتری پیدا کند و در نهایت علی حمام در دقیقه 67 روی یک توپ برگشتی از زاویه بسته دروازه صادقی را باز کرد.

بازیکنان سپیدرود هم که در نیمه دوم نمایش بهتری داشتند، توانستند در دقیقه 76 توسط فروسی با یک ضربه زیبا از روی خط محوطه جریمه بازی را به تساوی بکشانند. در ادامه تداوم حملات ذوب‌آهن روی دروازه سپیدرود سبب شد تا این تیم در دقیقه 91 با ضربه دقیق دانیال اسماعیلی‌فر، سبزپوشان را پیروز میدان کرد.

قعله نویی: حق ذوب‌آهن،حضور بین 3 تیم بالای جدول است

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان بعد از پیروزی تیمش مقابل سپیدرود، گفت: خوشبختانه بعد از 6 هفته پیروز شدیم، اما در بازی‌های قبل هم لیاقت‌مان برد بود و امیدوارم این پیروزی‌ها تداوم داشته باشند.

سرمربی ذوب‌آهن با اشاره به عدم نتیجه گیری تیمش طی هفته‌های گذشته، اظهار داشت: اعتقاد دارم ما به اندازه‌ای که خوب بازی می‌کنیم امتیاز جمع نکرده‌ایم. شما پرسپولیس و منچسترسیتی را نگاه کنید. وقتی مربیان جدید به این تیم‌ها آمدند یک سال و نیم زمان برد تا تفکر سرمربیان جدید در این تیم‌ها جا بیفتد. امسال هم می‌بینید که هم منچسترسیتی و هم پرسپولیس فوتبال خوبی بازی می‌کنند. فکر می‌کنم تیم ما هم نیاز به زمان دارد. بازیکنان ذوب‌آهن پنج الی شش سال با طرز فکر دیگری کار کرده بودند و امروز با تفکری دیگر آماده بازی‌ها می‌شوند.

قلعه‌نویی با طرح این مدعا که در بازی‌های قبلی هم حق تیمش برد بوده است، خاطرنشان کرد: در بازی با تراکتورسازی حریف حتی یک شوت در چارچوب هم نداشت. ما لیاقت داریم در پایان فصل جزو سه تیم بالای جدول باشیم.

وی در واکنش به این پرسش که تیمش در نیمه دوم مالکیت توپ کمتری داشته است، گفت: به‌نظر من زمین هم در نتیجه تأثیر داشت. طبیعی است که وقتی ما گل زدیم بازیکنان‌مان کمی عقب کشیدند، اما این بازی یک فایده دیگری هم داشت و آن هم این بود که با وجود اینکه گل خوردیم توانستیم بازی را ببریم. البته ما یک توپ هم به تیر دروازه حریف زدیم و مرتضی تبریزی نیز موقعیت‌هایش باید تبدیل به گل می‌شد. این برد ما را به لحاظ روحی و روانی به جدول برگرداند.

وی در پایان با بیان اینکه تیمش در نیم‌فصل دوم به جز دیدار با پرسپولیس 9 بازی خانگی دارد، خاطرنشان کرد: به نظرم برنامه‌ریزی سازمان لیگ به تیم‌های شهرستانی فشار می‌آورد. از این به بعد بازی‌ها هر چهار روز یک بار برگزار می‌‌شود. به طور مثال ما برای اینکه به رشت بیاییم، چهار پرواز انجام دادیم. این موضوع به تیم‌های شهرستانی فشار خواهد آورد، اما تیم‌های تهرانی راحت به جایی که می‌خواهند سفر می‌کنند. به نظرمحمدی هم خسته نباشید می‌گویم که با دست خالی تیمش هر کاری کرد، اما اعتقاد دارم کار تیم من نباید به اینجا می کشید.

برد شیرین سپاهان در ورزشگاه خالی

سپاهان در این فصل، با وجود نمایش‌های دلپذیر نتوانسته بود انتظارات را برآورده کند، تراکتورسازی را با 3 گل در نقش‌جهان شکست داد.

شکست تلخ هفته گذشته مقابل پیکان و اولتوماتیوم مدیران باشگاه، سبب شد که زرد پوشان برای برد و کسب نتیجه در بازی با تراکتور فشار شدیدی را تحمل کنند.

درسمت مقابل، شاگردان گل‌محمدی تلاش زیادی برای حضور مهدی کیانی و مهدی شریفی در این بازی انجام دادند اما کاپیتان تراکتور محرومیتش پابرجا مانده و ذوب‌آهن نیز مجوز حضور ذوب‌آهن را صادر نکرد. تراکتورسازی با توجه به تساوی خانگی مقابل دیگر نماینده اصفهان در هفته ی یازدهم، در پی کسب هر 3 امتیاز بازی بود.

2 تیم در این بازی فوتبال زیبایی را به نمایش گذاشتند و تیم فوتبال سپاهان در همان دقایق اولیه بازی، برتری خود را به تیم حریف دیکته کرد.

نیمه نخست بازی با شروع طوفانی شاگردان کرانچار آغاز شد و زرد پوشان اصفهانی توانستند در دقیقه 5 بازی، توسط ساسان انصاری به گل برسند. تیم تراکتور سازی دست به ضد حملات بسیاری زد اما با هوشیاری دروازه بان و خط دفاع سپاهان در رسیدن به گل ناکام ماندند؛ سپاهان نیز حملات زیادی را ترتیب داد که نتیجه ای در بر نداشت.

شاگردان کرانچار در دقیقه 67 نیمه دوم روی حرکت مروان حسین و برخورد توپ به دست سینا عشوری صاحب ضربه پنالتی شدند که توسط انصاری تبدیل به گل شد.علی کریمی در دقیقه 84 بازی با یک شوت زیبا گل سوم سپاهان را به ثمر رساند و تراکتور سازی از دقیقه 78 با اخراج محمد نادری ده نفره بازی را ادامه می‌داد.

کرانچار: انصاری و مروان حسین می‌توانند خط حمله آتشینی بسازند

زلاتکو کرانچار، سرمربی سپاهان اصفهان پس از پیروزی سه بر صفر تیمش مقابل تراکتورسازی، گفت: امروز بازی خوبی را انجام دادیم و بر خلاف دیگر بازی‌های‌مان، مقابل تراکتورسازی همزمان با کیفیت خوب، نتیجه خوب هم گرفتیم.

وی با اشاره به نمایش خوب تیمش در مقابل تراکتورسازی، اظهار داشت: به‌حریف تسلط کامل داشتیم. البته تا دقیقه 6 بازی، حریف ابتکار عمل خوبی از خود نشان داد، اما پس از آن لحظه‌به‌لحظه بر حریف چیره شدیم و سه گل به ثمر رساندیم. متأسفم که هواداران امروز در ورزشگاه حضور نداشتند. به طور قطع سطح کیفی بازی امروز بازیکنان را متعهد می‌کند که در مسابقات آتی کمتر از امروز نباشند. اگر موفق به استمرار در نتیجه‌گیری باشیم، به رده‌های بالای جدول باز می‌گردیم.

وی با اشاره به گل زودهنگامی که سپاهان به ثمر رساند، خاطرنشان کرد: در تمرینات خیلی روی این مسئله تمرین کرده بودیم. اگر مسابقه و نتیجه امروز با نتایج مثبت در سه دیدار آینده همراه نباشد، ارزش این پیروزی از بین می‌رود

کرانچار در پایان به تمجید از عملکرد ساسان انصاری پرداخت و یادآور شد: امروز ما بسیار خوشحالیم که پای ساسان انصاری به گل باز شد و به همراه مروان حسین، پیوند خوبی را به وجود آورده بودند. اگر در آینده همین‌گونه پیش بروند، خط آتشی را در تیم ایجاد می‌کنند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =