به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی؛آئین  تجلیل از مقام کتابدار در استان سمنان برگزارشد

آئین تجلیل از مقام کتابدار به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان سمنان برگزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین استاندار سمنان در این آئین ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی گفت: خداوند به قلم سوگند یاد می کند.
محمد رضا خباز با اشاره به این مطلب که متاسفانه سرانه مطالعه در کشور ما پایین است بیان داشت: باید راهکارهایی را برای برطرف شدن این نقص ارائه داد.
مقام عالی استان با تاکید بر اینکه باید والدین در فرزندان از همان کودکی عشق مطالعه را ایجاد کنند افزود: باید فرزندان را با خریدن کتابهایی متناسب با سن آنها به مطالعه عادت دهیم.
خباز با اشاره به این مطلب که ترویج فرهنگ کتاب یک کار ریشه ای و فرهنگی است و باید برای آن تلاش شود عنوان کرد: باید ازسن سه سالگی فرزندان را باکتاب مانند ابزارهای دیگر بازی و آموزشی آشنا کرد.
وی با اشاره وجود فضاهای مجازی افزود: باید از فضای مجازی استفاده شود اما فضای مجازی نمی تواند جای کتاب را بگیرد.
خباز با تاکید بر اینکه اگر جایگاه کتاب در جامعه پایین بیاید زمان سقوط فکری،فرهنگی اجتماعی و معنوی است گفت: باید برای ترویج فرهنگ مطالعه تلاش شود.
وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره اهداء کتاب در استان سمنان افزود: خوشبختانه در این طرح ابتکاری که از سوی اداره کل کتابخانه های عمومی استان سمنان برگزار شد قریب به 300هزار جلد کتاب به کتابخانه های عمومی سطح استان سمنان اهداء شده است.
مقام عالی استان سمنان اجرای این طرح را بسیار زیبا دانست و گفت: باید برای ترویج فرهنگ مطالعه چنین طرح هایی اجرا شود.
خباز با تاکید براینکه هر کتابی را نباید خواند خواستار جداسازی کتابها شد و گفت: کتابهایی که خواندن آن فایده ای ندارد و مسموم هستند را باید جدا کرد و از ورود آنها در جامعه خودداری کرد.
وی با اشاره به این مطلب که جلساتی که موجب ترویج فرهنگ مطالعه می شود بسیار مهم هستند افزود: مطالعه موجب انسانیت،اخلاق وخوبی انسان می شود.
567برنامه فرهنگی در هفته کتاب و کتابخوانی در کتابخانه های عمومی استان سمنان برگزار شد
مدیر کل کتابخانه های عمومی استان سمنان نیز با اشاره به این مطلب که استان سمنان دارای 73باب کتابخانه است گفت: 55هزار نفر عضو کتابخانه های عمومی استان سمنان هستند.
نورعلی غلامحسین نیا سماکوش با بیان اینکه 567برنامه فرهنگی امسال به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با هشت محور اصلی در سطح کتابخانه های عمومی استان سمنان برگزار شده است عنوان کرد: در این هفته 44نشست کتابخوان و کتابخانه ای،72نشست کتابخوان مدرسه ای،پنج جلسه نقد و بررسی،251بازدید دانش آموزی از کتابخانه ها،52بازدید مسئولان از کتابخانه ها،25مسابقه کتابخوانی،88جلسه جمع خوانی و قصه گویی و 30مسابقه نقاشی درکتابخانه های عمومی سطح استان سمنان برگزار شد.
وی برگزاری جشنواره اهداء کتاب و کسب رتبه اول بخش آنلاین جشنواره کتابخوان رضوی را از جمله مهمترین فعالیت ها این اداره کل در 9ماهه امسال عنوان کرد و گفت: برگزاری نخستین جشنواره سلفی،برگزاری نشست کتابخوان مدرسه ای در سطح گسترده،اجرای طرح کتاب یار در مدارس،طرح عضویت و امانت کتاب،برگزاری همایش خیرین کتابخانه ساز،مطالعه وکتابخوانی نشست کتابخوان دستگاههای اجرایی، برگزاری کرسی هایی با موضوع آسیب شناسی حوزه کتاب و کتابخوانی،شاداب سازی کتابخانه های عمومی،ایجاد بخش ویژه نابینائیان در کتابخانه مرکزی،احداث و تجهیز کتابخانه در مراکز روستایی کم برخوردار،برگزاری همایش استانی مولفین،نویسندگان و خادمان نشر با همکاری استانداری،احداث کتابخانه درمسکن مهر و تسریع در بهره برداری از کتابخانه های مهدیشهر از جمله برنامه های در دست اجرا این اداره کل است.
کتابداران نقش بسزایی را در جامعه دارند
مدرس دانشگاه نیز با اشاره به این مطلب که داشتن دانش و اطلاعات انسانها را توانا می کند گفت: افزایش آگاهی به مطالعه نیاز دارد.
معرفت نقش کتابداران در جامعه را بسیار مهم دانست افزود: شما با معرفی کتابهای خوب به دیگران می توانید مسیر زندگی آنها را تغییر دهید.
وی با اشاره به این مطلب که کتابها تاریخ و تجربه ها را به نسل های آینده انتقال می دهند گفت: افراد باید متن کتابها را با اندیشه و فکر مطالعه کنند و به راحتی از کنار آنها عبور نکنند.
در خاتمه آئین مقام کتابدار که با حضور استاندار،مدیر کل نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان،مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری،مدیر کل بهزیستی استان سمنان و جمعی از فرهیختگان،مولفان و کتابداران استان سمنان برگزار شد از زهرا هاشمی کوشک قاضی کتابدارنمونه کتابخانه 22بهمن شاهرود،آزاد ه امینیان کتابدار نمونه کتابخانه منوچهری دامغانی شهرستان دامغان،سمیه رجبی کتابدار نمونه کتابخانه عمومی 22 بهمن شاهرود، فاطمه قنبری کتابدار نمونه کتابخانه استاد مطهری گرمسار،سکینه بهرامی نسب مسئول کتابخانه 22بهمن شاهرود،مهرداد فوادیان کتابدار نمونه بخش نابینائیان کتابخانه مرکزی سمنان،علیرضا واحدی پیشکسوت نمونه،ابراهیم محمد خواه خدمتگزار نمونه،معینیان کتابخانه مشارکتی سید جمال الدین
اسد آبادی سمنان،سید ه آذر طباطبایی کتابدار و مسئول نمونه مشارکتی کتابخانه موسسه خیریه امیر المونین شهمیرزاد ،مهدی گردویی کتابدار و مسئول نمونه مشارکتی،سید مرتضی فاضلی کتابخوان برتر خردسال کتابخانه امام علی (ع) بیارجمند،امیر علی تبریزیان کتابخوان برتر خردسال کتابخانه مرکزی سمنان،آمنه ماکوزه ای کتابخوان برتر کودک کتابخانه سلمان فارسی مهدیشهر،سارا سادات رضوی کتابخوان برتر کودک کتابخانه مرکزی سمنان،مریم عامری کتابخوان برتر نوجوان کتابخانه یغمای جندقی طرود، مهرنوش امیر فخریان کتابخوان برتر نوجوان حاج علی اصغر درواری دامغان،زهرا صالحی فر کتابخوان برتر جوان کتابخانه امام خمینی (ره) سمنان،علی خان محمدی کتابخوان برتر جوان کتابخانه منوچهری دامغانی شهرستان دامغان ،علیرضا حافظی کتابخوان برتر بزرگسال کتابخانه مرکزی سمنان و آذر فرزانه کتابخوان برتر بزرگسال کتابخانه عمومی کومش سمنان تجلیل شد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =