موزیسین آلمانی به کشورش بازگشته اما هنوز شیفته ایران است/ عکس

بیش از 10 روز است از بازگشت گروه موسیقی آلمانی «شیلر» از ایران به کشورشان می‌گذرد، اما موزیسین این گروه آنقدر شیفته ایران شده که هنوز در صفحه اینستاگرامش، عکس‌هایی از تهران می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، گروه موسیقی آلمانی معروف و پرطرفدار «شیلر» كه در سبك الكترونيك فعاليت مي‌كند، نیمه‌های آذرماه امسال در تالار وحدت تهران كنسرت برگزار كرد؛ كنسرتی كه با استقبال بسیار زیاد ایرانی‌ها مواجه شد.

اما به نظر می‌رسد این استقبال، یكطرفه و تنها مختص ایرانی‌ها نبوده بلكه موزیسین آلمانی این گروه هم به شدت جذب ایران شده طوری كه حتی حالا كه به آلمان برگشته، پست‌های اینستاگرامی‌اش به تهران و تمجید از ایران تعلق دارد.



كریستوفر ون دیلن، سرپرست گروه موسیقی الکترونیک آلمانی «شیلر» پیش از این در یك نشست خبری در تهران هم درباره شیفتگی‌اش نسبت به این كشور توضیح داده و گفته بود: اولین بار 10 سال پیش به ایران آمدم، با ماشین از تبریز وارد شدم و به اصفهان و شیراز رفتم، برایم بسیار جالب بود و از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها لذت بردم. زمانی که بچه بودم پدرم سفرهایی کاری به ایران داشت و هر وقت از ایران می‌آمد یک کیسه پسته دستش بود و آن قدر ایران و ایرانی برایش جالب بود که همیشه برایمان از آن‌ها تعریف می‌کرد. آن زمان من شش یا هفت سالم بود و خیلی نمی‌فهمیدم او چه می‌گوید.



این موزیسین آلمانی گفته بود «به شما ضمانت می‌دهم پنج شبی که در تهران روی صحنه رفتم در تمام زندگی‌ام مرا دنبال خواهد کرد. من فقط از آن‌چه روی سن برایم رخ داد صحبت نمی‌کنم و ساعت‌هایی را هم که روی سن نبودم فراموش نخواهم کرد.» و با این عكس‌ها به نظر می‌رسد چنین جملاتی را از اعماق روحش گفته است، نه تعارفی برای خوشایند مردم كشور میزبان.



شیلر (به آلمانی: Schiller) نام پروژه مهم موسیقیدان آلمانی، کریستوفر فن دیلن (Christopher Von Deylen) است که کارهایی را در سبک الکترونیک منتشر کرده‌است. او از سال ۱۹۹۸ با انتشار نخستین آلبوم وارد عرصه حرفه‌ای بازار موسیقی دنیا شد و تاکنون چیزی حدود ۷ میلیون نسخه از آثار خود را در سراسر جهان به فروش رسانده‌است.



پيش از اين نيز، اولافور آرنالدز، آهنگساز اروپايي ديگري كه به ايران سفر كرده و در تهران و شيراز كنسرت برگزار كرده بود، از شگفتي‌هاي ايران گفته بود. (اينجا)

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 739764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mim IN ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۱۰/۰۳
    13 16
    خوشحالیم که از ایران خوششون اومده ولی کلا ایشون بیست و چهارهزار فالوور داره کجاش معروفه؟