دل نگرانی های دکتر بایزید مردوخی از این روزهای کردستان

دبیر سابق هیات امنای حساب ذخیره ارزی کشور بر ضرورت بازنگری در ساختارهای سرمایه گذاری اقتصادی حاکم بر کردستان تاکید کرد.

دکتر بایزید مردوخی در گفتگو با خبرآنلاین کردستان گفت: حل بخشی از مشکلات اقتصادی کردستان در نظام تدبیر اقتصادی است که شامل بازنگری در قوانینی می شود که به روز نیستند و فقط کنترل کننده‌اند.
وی افزود: برخی قوانین با هم هماهنگی ندارند و هر بوروکرات یا اداره ای آنها را سلیقه ای تفسير می کند که این تفسیر به نفع برخي مردم و ضرر برخی دیگر تمام می شود.
دکتر مردوخی با بیان اینکه مشکلات کردستان تنها با پول و اعتبار حل نمی شود، اظهار داشت: سرمایه گذاری های ناچیزی هم که در کردستان انجام گرفته در مسیر صحیح و کاربردی نبوده است.
وی گفت: سرمایه گذاران بومی استان نیز به دلیل ساختار ضعیف و موانع حاکم بر سیستم اداری کردستان سرمایه های خود را به خارج از استان منتقل می کنند و در این خصوص نیز نیازمند تدبیر و چاره اندیشی هستیم.
این مشاور اقتصادی با اشاره به اینکه دولت در سرمایه گذاری بخش خصوصی، فقط کنترل چی است، افزود: تسهیل در امر سرمایه گذاری باید در عمل برای سرمایه گذار ملموس باشد.
مردوخی به ضعف جوامع دانشگاهی در کمک به توسعه کردستان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: مسائل مربوط به کردستان در اولویت طرح های پژوهشی دانشجویان و اساتید قرار ندارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از آبیدر به عنوان نماد و ظرفیت بزرگی برای معرفی شهر سنندج اشاره کرد و افزود: سرمایه گذاری های تجاری در این منطقه سبب مرگ آبیدر خواهد شد و نباید سرنوشت عباس آباد همدان و سایر نقاط گردشگری برای آن رقم بخورد.
مردوخی گفت: طبیعت گردی و کوه پیمایی امروزه در دنیا به عنوان یک توریسم سالم مطرح است و باید برای حفظ آبیدر از این ظرفیت استفاده کرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =