با هم مروری بر مهم‌ترین اخبار فناوری اطلاعات ایران در شامگاه چهارشنبه 14 تیر 1396 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

 

شماره 1 - مهندس مهری مدیر عامل شرکت ملی پست ایران در دیدار با معاون وزیر ارتباطات چین با اشاره به اینکه توسعه تجارت الکترونیک با چین، در بحث فرامرزی در دستور کار قرار دارد،‌ گفت از تجارب چین در گسترش خدمات پستی استفاده می کنیم.

 

شماره 2 - رئیس سازمان فضایی ایران از پرتاب ماهواره دوستی حداکثر تا دو ماه آینده خبر داد و گفت: این ماهواره حدود شش ماه است که در نوبت پرتاب قرار داد و پیش بینی می کنیم حداکثر تا هفته دولت پرتاب شود.

 

شماره 3 - کارگاه آموزشی منطقه ای اینترنت اشیاء با مشارکت اتحادیه جهانی مخابرات، از ۱۷ تیرماه به مدت چهار روز و به میزبانی دانشکده پست و مخابرات در تهران برگزار می شود. بهرامی در مورد ماهواره مصباح که پیش از این گفته بود این ماهواره به موزه می رود و اظهارات جدید وزیر ارتباطات که این موضوع را نفی می کند تأکید کرد: هر ماهواره از زمان تصویب تا زمان پرتاب آن نیازمند تصمیم گیری های متفاوتی است و از آنجا که ماهواره مصباح از سال ۸۵ آماده پرتاب بود تصمیم برای پرتاب آن پس از ۱۱ سال نیازمند بررسی های بیشتری است.

 

شماره 4 - سازمان فضایی ایران و سازمان مدیریت بحران در راستای توسعه کاربرد فناوری فضایی در مدیریت بحران و استفاده از تصاویر ماهواره های سنجش از دور برای این موضوع، تفاهم نامه همکاری امضاء کردند. محسن بهرامی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، گفت: در قالب این تفاهم نامه سازمان فضایی ایران به منظور توسعه خدمات کاربردی در تمام چرخه مدیریت بحران و با استفاده از فناوری فضایی برای مخاطراتی مانند خشکسالی ، آتش سوزی مراتع و جنگل ها، سیل،‌ زلزله، طوفان، گردو غبار و ریزگرد با سازمان مدیریت بحران، همکاری می‌کند.

 

شماره 5 - سرپرست امور بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که تعداد شرکت‌های مجاز واردکننده آیفون تغییری نکرده و قاچاق این نوع از تلفن‌های همراه ربطی به آنها ندارد.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 683674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =