مجموعه داستان «عطر دارچین» که شامل داستان‌هایی کوتاه از نویسندگان آمریکایی و ایرانی است، روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مجموعه داستان «عطر دارچین» مجموعه داستان برگزیدگان جایزه ادبی اُ. هنری در سال 2007 است که با ترجمه بیتا نفیسی در قالب مجموعه ترجمه‌های نیستان از 90 جلد کتاب آثار برگزیده این جایزه منتشر شده است.

این کتاب شامل 17 داستان کوتاه از نویسندگان آمریکایی سرشناس و گاه کمتر شناخته شده برای مخاطب ایرانی است که در آن سال در یکی از نشریات ادبی مشهور ایالات متحده منتشر شده و مورد توجه داوران این جایزه قرار گرفته است.

در میان این آثار می‌توان به نویسندگانی چون آریل دورفمان و آلیس مونرو اشاره کرد که مخاطبان ایرانی خاطرات خوبی با نوشته‌های آنان دارند و نیز نویسندگانی که شاید برای نخستین بار نام آن‌ها به گوش مخاطبان ایرانی خورده و لذت خوانش آثاری از آن‌ها و کشف دنیای داستانی آنان را دوچندان می‌کند. به ویژه اینکه بدانیم در این مجموعه تمامی ژانرهای داستان‌نویسی اعم از وسترن، حماسی، درام، پسامدرن، داستانی و تاريخی توسط نویسندگان طبع‌آزمایی شده است.

هر یک از داستان‌های این مجموعه و نویسندگان آن‌ها در آفرینش ادبی، شيوه و انگيزه‌ای متفاوت از یکدیگر و منحصر به فرد داشته‌اند. برخی از آنها از فضای داستان برای روایت و تصویرسازی از اندوه عميق خود استفاده کرده‌اند و برخی ديگر برای خلق يك ژانر خاص قدم در میدان داستان‌نویسی گذاشته‌اند.

همچنین برخی از نويسندگان در این مجموعه موضوع خود را به شكل بخشی از يك رمان و سرانجام به يك داستان كوتاه تغيير داده و برخی دیگر موقعيت زمانی داستان‌شان را چندین قرن به عقب می‌برند تا داستانی را در پیوند با امروز در دل آن شکل دهند و وجه ممیزه همه آنها تكاپوی قابل اعتنای نویسنده برای جان دادن به داستان و يافتن شيوه مناسب و منحصر به فرد برای روايت است.

در میان داستان‌های این مجموعه، نوع نگاهی تازه به جنگ به چشم می‌خورد. نویسندگان این داستان‌ها در آثارشان به نوعی نگاه تازه از حضور انسان در بستر جنگ پرداخته‌اند که بیشتر آنها از زاویه زندگی و دید سربازان بازمانده از جنگ جهانی دوم دیده و روایت شده است.

همچنین آثار این مجموعه در برگیرنده تلاش‌هایی است که نویسندگان برای تلفیق میان شعر و داستان و عبور از شعر برای نوشتن داستان و نیز بازخوانی داستانی خاطرات یک انسان به منظور ترسیم سیمای حقیقی زندگی اجتماعی او داشته‌اند.

داستان‌های حاضر در این کتاب از میان داستان‌های انگلیسی منتشر شده در میان نشریاتی چون نيويوركر، ماهنامه آتلانتيك و هارپر و بخشی از مجلات كمتر شناخته شده در زمینه انتشار داستان در ایالات متحده انتخاب شده‌اند.

کتاب نیستان مجموعه داستان «عطر دارچین» را در 440 صفحه و با قیمت 30000 تومان منتشر کرده است.

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 684985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =