معامله یک میلیارد دلاری برای خرید ناشر «بازی تاج و تخت»

کمپانی آلمانی برتلسمان ۷۵ درصد از سهام انتشارات پنگوئن را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کمپانی آلمانی برتلسمان در معامله‌ای ۱ میلیارد دلاری با شرکت انگلیسی پیرسون سهام خود را در انتشارات پنگوئن به ۷۵ درصد افزایش داد. انتشارات پنگوئن ناشر آثار مشهوری چون مجموعه «بازی تاج و تخت» و «پنجاه طیف گری» است.

به این ترتیب مالکیت ۲۵ درصد باقیمانده از سهام انتشارات پنگوئن در اختیار کمپانی پیرسون و دیگر سهامداران باقی ماند.

«پنگوئن رندم هاوس» سال ۲۰۱۳ با ادغام دو غول بزرگ صنعت نشر از آمریکا و بریتانیا به وجود آمد. بر اساس معامله تازه قیمت این انتشارات بزرگ سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون دلار در نظر گرفته شده است.

توماس ریب مدیرعامل کمپانی برتلسمان خرید سهام انتشارات پنگوئن را در راستای برنامه کمپانی برای در اختیار گرفتن بخش اعظم تمام شرکت‌های زیرمجموعه خواند. در حال حاضر مدیرعامل انتشارات پنگوئن از مدیران کمپانی برتلسمان است و پس از این با در اختیار داشتن سه چهارم سهام انتشارات انتخاب رییس هیات مدیره نیز در اختیار کمپانی برتلسمان خواهد بود.

مجموعه «پنگوئن رندم هاوس» از چیزی در حدود ۲۵۰ ناشر مستقل در سراسر جهان تشکیل شده است. این کمپانی هر سال بیش از ۱۵ هزار عنوان کتاب تازه منتشر می‌کند. در میان آثار منتشر شده این کمپانی کتاب‌های نویسندگان مشهوری چون جان گریشام، دن براون و آلیس مونرو نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات به چشم ‌می‌خورد.

منبع:‌ هالیوودریپورتر/ ۱۱ جولای

58241

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 685603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =