دولت باید موانع تولید را بصورت عملی بررسی کند / ضرورت همگرایی صنعت و دانشگاه

مدیر عامل مجتمع فولاد ظفر بناب گفت: دولت باید موانع تولید را به صورت عملی مورد بررسی قرار دهد تا به پیشرفت کشور و بیکاری کمک کند.

به گزارش ترجمان صبح، محسن رحیمیان در بازدید خبرنگاران از مجتمع فولاد ظفر بناب با تاکید بر ضرورت همگرایی صنعت و دانشگاه، گفت: دولت باید چاره ای برای رفع مشکل جدایی صنعت و دانشگاه در کشور پیدا کند، ، زیرا در این صورت است که دانشجویان متخصص با مدارک تحصیلی اقدام به خود اشتغالی خواهد کرد.
وی با تاکید بر لزوم رفع موانع تولید از سوی دولت در راستای رونق صنایع و ریشه کنی بیکاری در جامعه، تصریح کرد: بخش مهمی از معضلات بیکاری ناشی از رکود صنایع در کشور بوده و این امر ریشه ی آسیب هایی مانند طلاق و اعتیاد است.
رحیمیان افزود: رمز موفقیت این مجتمع اهمیت دادن به نیروی انسانی است تا زمانی که به به این نیروی فعال اهمیت داده نشود نمی توان به جایگاهی رسید.
وی در خصوص اهمیت دادن به نیروی انسانی گفت: تمامی پرسنل و کارگران این مجتمع بیمه هستند و تا این زمان هیچ گونه شکایتی از طرف بیمه کار به این مجتمع صورت نگرفته است.
رحیمیان تصریح کرد: هزینه های بانکی کارخانه فولاد ظفر بناب نصف هزینه‌های نیروی انسانی است و این اسناد صحت کلام ما را در خصوص ارزش دهی به نیروی انسانی نشان می‌دهد .
وی بیان کرد: آسیب شناسی واحدهای تولیدی فولاد جهت کاهش هزینه های تولید از جمله راهکارهای بکار گرفته شده در سال‌های اخیر است .
این مقام مسئول گفت: از سال‌های گذشته جذب نیروی باسواد در دستور کار این کارخانه قرار گرفته، در همین راستا ۱۸۰نفر جذب و استخدام شدند و بخش تحقیق و توسعه این مجتمع راه‌اندازی شده است .
وی اضافه کرد: در این مجتمع چهار عنصر مدیریت که شامل برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و کنترل است به طور دقیق رعایت می‌شود.
مدیرعامل مجتمع فولاد گفت: در سال ۱۳۸۹، مقام معظم رهبری، عنوان اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و چندین سال از این نامگذاری گذشت و راهکارهای عملی در این راستا از سوی فعالان مطرح نشد، باید تشویق‌هایی برای تولید کنندگان در نظر گرفت، مثل لحاظ تخفیفات مالیاتی که موجب تقویت صنعتگران و تولیدکنندگان می‌شود.
رحیمیان مسئله بیکاری قشر تحصیل کرده را یکی از معضلات جامعه کنونی مطرح کرد و گفت: جدایی صنعت و دانشگاه از یکدیگر، پرداختن به آموزش های تئوری و عدم پرداخت به آموزشهای عملی باعث بیسوادی در میان تحصیلکردگان شده است .
وی افزود: با چند دانشگاه از جمله دانشگاه تبریز، دانشگاه مراغه، دانشگاه بناب، دانشگاه آزاد بناب قراردادهایی در بررسی مشکلات کارخانه و رفع آنها بسته شده است؛ حتی از دانشگاه تبریز خواستیم در پایان نامه های دانشجوهای فوق لیسانس و دکتری مشکلات این کارخانه را مدنظر قرار داده و در این رابطه نیز به تولید علم بپردازند.
مدیر عامل فولاد ظفر یادآور شد: در این کارخانه دوره کارورزی برای دانشجویان برق، مکانیک برگزار می‌شود تا اموزش‌های لازم برای اشتغال و تخصص را کسب کنند.
وی اظهار کرد: سیستم اداری ما مبتنی بر آموزش‌های عملی است، به طوری که حتی در قسمت حراست کارخانه نیز، کادر تحت آموزش دوره‌های چند روزه قرار می‌گیرند.
محسن رحیمیان افزود: رسالت سازمان فنی و حرفه ای، ارائه آموزش های عملی به فعالان و شاغلان عرصه صنعت است، متاسفانه در سال‌های اخیر این هدف در این سازمان رو به فراموشی سپرده شده و عرصه آموزش عملی جای خود را به آموزش تئوری داده است.
مدیر عامل مجتمع فولاد ظفر بناب گفت: کشور الجزایر پیشنهاد همکاری با کارخانه فولاد ظفر بناب به شرط اشتغالزایی در این کشور و پیشنهادهایی از جمله اختصاص زمین رایگان، معافیت مالیاتی به مدت ۱۰ سال، تقبل پرداخت حق بیمه تمام کارگران و کارمندان داشتند.
رحیمیان افزود: این پیشنهاد یک چهره دیگر نیز داشت، آنها به جد خواهان رفع مشکلاتی نظیر اشتغال در کشور خود هستند، ما نیز اگر می‌خواهیم به توسعه دست پیدا کنیم باید اشتغالزایی را پیگیری کنیم، این مسئله باید مدنظر مدیران اقتصادی و صاحبان صنایع و فعالان اقتصادی در کشور ما قرار بگیرد و با توجه به ظرفیت‌های درون کشور، مشکل بیکاری رفع شود.

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687272

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =