ترس تولید انبوه خودروهای برقی موجب نگرانی بزرگترین تولیدکننده های نفت در جهان شده است.

به گزارش خبرآنلاین، اوپک در گزارش این ماه خود، پیش بینی اش از فروش خودروهای برقی را 4 برابر کرده و شرکت های تولید کننده نفت از اکسون موبیل گرفته تا بی پی نیز در چشم اندازهای خود تجدید نظر کرده و پیش بینی رشد مصرف خودروهای برقی را افزایش داده اند.

موسسه تحقیقاتی بلومبرگ نیو انرژی در لندن انتظار دارد خودروهای برقی تا سال 2040 میلادی میزان تقاضا برای نفت را 8 میلیون بشکه کاهش دهند که این رقم بیشتر از مجموع تولید نفت فعلی کشورهای ایران و عراق است.

رشد خودروهای الکترونیکی ریسک تقاضا برای دهه اخیر را افزایش داده است.این ریسک درباره بیش از 700 تریلیون دلار منابع سوخت های فسیلی است.در حالی که چشم انداز تولید کننده های نفت، تولید بیشتر است،در مقابل تولیدکننده های خودروهای برقی هم به گرفتن بیشتر بازار با تولید انبوه و ایجاد تقاضا در بازار فکر می کنند.

افزایش تعداد جایگاههای سوخت برق در بازار های اروپایی نشان می دهد که چشم انداز تولید و تقاضا برای خودروهای برقی مثبت است. انتظار بر این است که فروش خودروهایی که از سوخت بنزین استفاده می کنند تا سال 2040 به دلیل کاهش هزینه ها، سرعت بیشتری بگیرد.

براین اساس، ایجاد 350 میلیون جایگاه سوخت برقی در جاده ها تا سال 2040 سبب می شود که یک سوم از تعداد خودروهای جهان از انرژی برق برای سوخت گیری استفاده کنند.

این در حالی است که کشورهای عضو اوپک هم تا سال 2040 در چشم انداز تولید خود قرار است 266 میلیون از منابع خود را به بازار عرضه کنند.در 23 سال آینده خودروهای برقی پروژه جدیدی هستند که 12 درصد از تقاضای بازار را به خود اختصاص می دهند.

 

منبع: بلومبرگ

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 687904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =