یادواره‌های شهدا با جهت گیری‌های سیاسی خدشه‌دار نشود

باید مراقب باشیم یادواره ها و برنامه هایی که با موضوع شهید و شهادت در کشور برگزار می شود، با جهت گیری های سیاسی و جانبدارانه خدشه دار نشود.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی استانداری زنجان، سید بیوک موسوی، معاون سیاسی - امنیتی استانداری زنجان  در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، با تاکید بر اینکه نباید موضوع فرهنگ ایثار و شهادت را به مسائل حزبی و جناحی آغشته کرد، افزود: اگرچه مسئولین کشور در تمامی شرایط باید انتقادات سازنده را بپذیرند ولی نباید اجازه دهیم که یادواره های بزرگداشت شهدا محل چالش احزاب و دیدگاه های مختلف سیاسی شود.
معاون استاندار زنجان همچنین رزمندگان و مدافعین حرم را موتور محرکه نظام و انقلاب اسلامی در تمامی ابعاد و رفتارها دانست و اظهار کرد: باید از ظرفیت بسیار عظیم فرهنگ شهادت که متعلق به همه نسل ها و ذخیره پایان ناپذیر و غنی ایرانی و اسلامی است استفاده کنیم و نگذاریم این فرهنگ با سخنرانی های زودگذر جناحی و سیاسی آلوده شود.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره در راس نظام جمهوری اسلامی، مسائل و موضوعات مختلف را با هوشمندی رصد می کنند و در زمان های مقتضی تصمیمات لازم را اتخاذ می نمایند.
موسوی موضوع ایثار و شهادت را از مباحث ملی و فراملی دانست و ضمن تاکید بر اهمیت توجه به محتوا و میزان اثربخشی اقدامات صورت گرفته در این حوزه خاطرنشان کرد: باید با انجام بررسی های علمی و پژوهشی دقیق، میزان اثربخشی اقدامات انجام شده در میان آحاد جامعه مورد سنجش و توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول از کمیته پژوهشی ذیل شورا خواست تا با بهره گیری از اساتید فعال در حوزه رسانه، محتوای فعالیت های تبلیغی و اطلاع رسانی صورت گرفته با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و تاثیر آن در رفتار فردی و اجتماعی شهروندان جامعه را مورد بررسی دقیق قرار دهد.
وی با بیان اینکه مسائل حوزه ایثار و شهادت در سطح ملی است و باید با نگاه فراگیر مورد توجه قرار گیرد، افزود: حرکت در راستای حفظ معنویت در جامعه و ارتقاء روحیه ایثار و شهادت طلبی باید با نگاه گسترده و در سطح ملی انجام شود.
معاون سیاسی-امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان در ادامه با اشاره به ضرورت تکمیل اِلمان های یادواره شهدای گمنام در سطح استان، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط مالی و محدودیت های اعتباری دولت، تلاش خواهد شد که اعتبار تکمیل این یادواره ها بر اساس توافقات صورت گرفته تامین شود.
موسوی به منظور جلوگیری از هرگونه تداخل و موازی‌کاری در مباحث شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، خواستار برگزاری جلسات مشترک این دو شورا در سطح استان شد.
وی همچنین استفاده از اساتید توانمند درخصوص تدریس موضوعات دفاع مقدس در دانشگاه ها را مهم دانست و گفت: انتخاب افرادی که در گفتار و ارائه مطالب این حوزه توانمند باشند ضروری است و در این زمینه می توان از ظرفیت نیروهای ارتش جمهوری اسلامی نیز در کنار سایر نیروهایی که در ایام دفاع مقدس ایثارگری های جاودانه ای انجام دادند بهره برد.
ضرورت پیگیری تشکیل کارگروه اشتغال ایثارگران و انجام اقدامات شایسته در گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن و نیز استفاده از ظرفیت هنرمندان استان در ساخت فیلم مستند زندگینامه شهید مجید شهریاری از دیگر موضوعات مورد تاکید معاون سیاسی-امنیتی استاندار در این جلسه بود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =