ایلنا نوشت: رییس فراکسیون امید گفت: ما به عنوان نمایندگان گفتمان اصلاح طلبی در مجلس شورای اسلامی ، باید با دولت آقای روحانی تعامل کنیم و نگاه ما به این دولت مثبت است.

محمدرضا عارف در تشریح جلسه بعدازظهر امروز سه شنبه این فراکسیون درباره کابینه دوازدهم، با مثبت ارزیابی کردن این جلسه، بر ضرورت تعامل با دولت متکی به رای گفتمان اصلاحات و همچنین لزوم ایفای وظایف نظارتی مجلس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در جلسه عصر امروز فراکسیون امید بیش از سی نفر از نمایندگان به بیان نقطه نظرات خود درباره روند شکل گیری دولت دوازدهم و انتظارات موجود از این دولت پرداختند، تصریح کرد: در مجموع نظر ما این است که دولت آقای روحانی هم در سال 92 و هم به شکل ملموس تر در سال 96، رای خود را از گفتمان اصلاح طلبی به دست آورده و ما به عنوان نمایندگان این گفتمان در مجلس، باید با این دولت تعامل کنیم و نگاه ما به این دولت مثبت است.

رییس فراکسیون امید مجلس با تاکید بر اینکه این تعامل و همراهی از ابتدا وجود داشته، گفت: ما می خواهیم در ادامه مسیر هم این تعامل به حداکثر برسد.

عارف همچنین با اشاره به لزوم توجه به سرمایه اجتماعی اصلاح طلبان و حامیان دولت، افزود: در عین حال و ضمن حفظ فضای تعاملی مثبت بین فراکسیون امید و رئیس جمهوری، ما خود را نسبت به مردم متعهد می دانیم و در این راستا بر انجام وظایف نظارتی خود به عنوان وکلای ملت نیز تاکید داریم و معتقدیم این دقت و نظارت، در راستای کمک به دولت دوازدهم برای تشکیل کابینه ای کارآمد، ضروری است.

گزارش ارزیابی فراکسیون امید، مبنای رای اعتماد به کابینه دوازدهم خواهد بود

همچنین بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید با اشاره به برگزاری نشست مجمع عمومی فراکسیون امید به‌منظور بررسی آخرین وضعیت تشکیل کابینه دوازدهم اعلام کرد: دستورکار جلسه مجمع عمومی که بعد از ظهر امروز و با حضور اعضای فراکسیون امید برگزار شد، ارائه گزارش کمیته تعامل درباره کابینه دوازدهم بود.

او گفت: در این جلسه برخی از دیگر اعضای فراکسیون نیز علاوه بر ارائه گزارش کمیته تعامل، نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود درخصوص کابینه دوازدهم را مطرح کرده و باتوجه به حمایت یکپارچه فراکسیون امید از روحانی در جریان انتخابات، بر لزوم پایبندی به شعار‌ها و مطالبه‌هایی که در جریان انتخابات مطرح شد، تاکید کردند.

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس دهم با اشاره به اظهارنظر حدود ۲۰ نفر از اعضای فراکسیون امید به نمایندگی از استان‌های مختلف کشور در این نشست، یادآور شد: جمع‌بندی کلی فراکسیون امید این است که ما هم حامی و پشتیبان آقای روحانی خواهیم بود و هم از ۲۴ میلیون رای گفتمانی که ازسوی مردم داده شد، خواهیم بود و معتقدیم باید از خواست مردمی که به یک گفتمان و جریان و شعار‌ها و وعده‌های انتخاباتی آقای روحانی رای دادند، تبعیت کنیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همان‌طور که آقای روحانی نیز تاکید کرده برخی وزرا آن‌چنان که باید از عملکرد دولت حمایت نکرده و به قول معروف پاشنه را بالا نکشیدند، اقداماتی ازسوی کمیته تعامل تشکیل کابینه در فراکسیون امید انجام شد و همچنین از اعضای فراکسیون درباره عملکرد وزرای دولت به عمل آمد.

او تاکید کرد: فراموش نکنیم نمایندگان بنابر وظیفه ذاتی خود به‌عنوان ناظر دستگاه اجرایی موظف به اظهارنظر در این رابطه است و درنتیجه قرار شد، پس از انجام جمع‌بندی‌های لازم در فراکسیون و دریافت نظرات نهایی تک تک اعضای فراکسیون، به یک نتیجه‌گیری نهایی درباره نحوه اعطای رای اعتماد به کابینه دوازدهم برسیم و فراکسیون نیز قطعاً به این نتیجه‌گیری نهایی پایبند خواهد بود.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که لازم است نقطه‌نظراتی که در جلسه مجمع عمومی امروز مطرح شد نیز مورد بررسی و جمع‌بندی قرار گیرد، گفت: قطعاً طی روزهای آینده پس از بررسی این موارد، به جمع‌بندی نهایی خواهیم رسید که این جمع‌بندی، میثاق فراکسیون امید در مورد چگونگی برخورد با موضوع تشکیل کابینه خواهد بود.

پارسایی در پایان تصریح کرد: نتیجه این جمع‌بندی به‌عنوان میثاق نهایی فراکسیون امید به دولت و اعضای فراکسیون اعلام خواهد شد و مبنای عملکرد ما قرار خواهد گرفت.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 688260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =