ایسنا نوشت: ارتش سوریه با سیطره بر شهرک الدخیله و مناطق دیگر در حومه جنوبی رقه توانست علاوه بر پاکسازی بخش وسیعی از جنوب این استان برای اولین بار به کرانه رود فرات برسد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، منابع نظامی سوری اعلام کردند که ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمانش توانستند بعد از درگیری با تروریست‌های داعش در منطقه السبخه، مناطق جدیدی را در حومه جنوبی رقه آزاد کنند.

ارتش سوریه با کنترل بر شهرک الدخیله و بئر السبخاوی و میدان گازی السبخاوی به کرانه جنوبی رود فرات رسیده است. شهر رقه و مناطق اطراف آن سال 2013 به کنترل شورشیان سوری به رهبری جبهه النصره درآمد و بعد از جدایی داعش از النصره، به مرکز اصلی این گروه تروریستی تبدیل شد.
مناطق تحت کنترل ارتش سوریه در جنوب رقه(قرمز)

به گفته منابع نظامی سوری، نیروهای دولتی طی دو روز گذشته چهار گذرگاه انسانی را برای خروج غیرنظامیان از مناطق درگیر در اطراف شهر رقه ایجاد کرده‌اند.

این منابع می‌گویند داعش تمامی مسیرها و ورودی و خروجی‌ محله‌هایی را که منتهی به مناطق استقرار ارتش سوریه می‌شود بمب‌گذاری کرده‌ تا مانع رفتن غیرنظامیان به مناطق آزاد شده شود.

کرانه دیگر رود فرات در اختیار کردهای سوریه است که در چند ماه گذشته توانسته‌اند داعش را از آن مناطق خارج کنند. شهر رقه، مرکز استان رقه که مقر خلافت خود خوانده داعش نیز هست، اکنون در محاصره این نیروهای تحت حمایت آمریکاست و بخش‌هایی از آن آزاد شده است.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 689642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =