ئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف وامورخیریه گفت: استان کرمان امروز نیازمند ایجاد یک مرکز مجازی برای حفظ قرآن است ما موفق شدیم در ۱۵ استان مرکز مجازی را راه اندازی کنیم استان کرمان چون پهناورترین استان است و بسیاری نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند لزوم ایجاد مرکز مجازی حفظ در این استان نسبت به استان های دیگر بیشتر و بالاتر است.

به گزارش خبر آنلاین ،حجت الاسلام سید مصطفی حسینی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه شامگاه گذشته در آیین اختتامیه چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم که در شاهزاده محمد کرمان برگزار شد، اظهار داشت: امروز در جمهوری اسلامی ایران فعالیت های قرآنی جزو برنامه های اصلی به شمار می رود و مقام معظم رهبری شخصا پرچمداری فعالیت های قرآنی را به دوش می کشند و با رهنمودهایشان کاروان قرآنی را هدایت و در این چند دهه شاهد پیشرفت های قابل توجه آن هستیم.

 

وی گفت: ما روزگاری داشتیم که در کمتر خانه ای قرآن تلاوت می شد و امروز در جای جای کشور و در دورترین نقاط جوانان حامل و حافظ قرآن و متخلق به قرآن هستند و این موجب افتخار و جای شکرگزاری دارد و از بزرگترین نعمت ها و از برکات انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری برما ارزانی شده است.

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه افزود: امروز برای اینکه بتوانیم در مقابل تهاجمات فرهنگی بیمه شویم پناهگاهی مستحکم تر از قرآن کریم و ریسمانی محکم تر از قرآن نداریم.

وی ادامه داد: اگر امروز رهبر می گوید باید ۱۰میلیون نفرحافظ قرآن داشته باشیم به خاطر این است که مادامی که اقشار ما جانشان و اندیشه اشان قرآنی نکنند و به قرآن پناه نبرند در برابر قتنه ها، آسیبها و ناهنجاری ها محفوظ و مصون نخواهند بود.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: وقتی می بینیم که امامان معصوم و پیامبر ما هر هفته و یا هر دو هفته یکبار قرآن را ختم می نمودند و روزانه با قرآن مأنوس بودند و اماما و علمای بزرگ ما روزانه با قرآن مانوس بودند این یک سِرّی و فلسفه ای دارد.

وی تاکید کرد: ما باید با قرآن انس دائمی داشته باشیم و روزانه در آن تامل و تدبر کنیم تا در این مسیر پرفراز و نشیبی که در پیش داریم قرآن بتواند دست ما را بگیرد و هدایتمان کند.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) دو میراث گرانبها را در میان ما به جا گذاشتند ، قرآن کریم ، عترت و اهل بیت که قرآن ناطق هستند و وجودشان با قرآن عجین است و چیزی جز قرآن نیستند و اگر اهل بیت علیهم السلام نبودند قرآن بر ما تفسیر نمی شد و کجا ما تفسیر حق جهاد، ولایت مداری، اقامت نماز و ایتاء زکات را می فهمیدیم تقسیر همه این آیات در معنای اتم و اکمل خود اهل بیت علیهم السلام هستند و مؤمنان هم در درجات پایین تر مصادیق این آیات به شمار می آیند.

وی تصریح کرد: پس از ارتحال نبی اکرم (ص) یک انحرافی در جوامع اسلامی شاهد بودیم برخی از مسلمانان صرفا ادعا کردند متمسک به قرآن خواهند شد و برخی هم اسما متمسک به ائمه علیهم السلام شدند و قرآن را کنار گذاشتند و هیچکدام از این دو به سعادت نخواهند رسید زیرا قرآن، ما را به اهل بیت رهنمون و اهل بیت، ما را به قرآن رهنمون می شود و نمی شود کسی شیعه امیرالمؤمنین (ع) و پیرو ابا عبدالله الحسین (ع) باشد و نسبت به قرآن بی تفاوت باشد.

حجت الاسلام حسینی عنوان کرد: قیام ابا عبدالله (ع) یک قیام قرآنی بود شعار اباعبدالله قرآن بود بر سر نی قرآن خواند شب عاشورا فرصت گرفت برای اینکه قرآن بخواند لذا خیراندیشان در میان ما هستند و همه ما سعی می کنیم از جان ، مال و آبروی خودمان برای ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام نصار کنیم همین روحیه را برای ترویج قرآن هم داشته باشیم اگر جوانان ما قرآنی شوند جرم ، فساد و فحشاء در جامعه کاهش پیدا خواهد کرد.

وی ابراز داشت: قرآن قلب و ذهن انسان را نورانی می کند و زمانی که انسان با قرآن مأنوس باشد مسیر صحیح را به او نشان می دهد.

حجت الاسلام حسینی گفت: ما برای توسعه فعالیت های قرآنی در کشور نیازمند منابع پایدار هستیم به حمدالله در کشور ما بالغ بر ۶۰ الی ۷۰ درصد موقوفات از موقوفاتی است که برای ترویج فرهنگ اهل بیت و احیای نام و یاد اباعبدالله الحسین (ع) ایجاد شده است ما در بحث موقوفات قرآنی خلأ داریم اینکه گاهی اوقات برای توسعه کلاس های حفظ ، مسابقات قرآن و توسعه آموزش و پژوهش های قرآنی دستمان بسته است و آن طوری که باید و شاید نمی توانیم انجام وظیفه کنیم یکی از دلایل آن فقدان منابع کافی است که در این زمینه لازم است اهل خیر وارد شوند و اقدام نمایند.

Narges Pahlavavi, [۱۳.۰۸.۱۷ ۲۲:۰۳]
وی ادامه داد: در سال های گذشته اوقاف با همکاری مجلس شورای اسلامی زمینه قانونی ایجاد موقوفات مشارکتی را فراهم کرد و شما می دانید اگر بخواهیم به تنهایی یک دارالقرآن یک مدرسه قرآنی یا برنامه قرآنی راد حمایت کنیم و موقوفه ای را بوجود آوریم شاید در وسع ما نباشد اما می توانیم مشارکت داشته باشیم.

رئیس مرکزامور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه اذعان داشت: امروز با توجه به نیاز قرآنی که در کشور ما هست جا دارد مؤمنین جمع شوند و موقوفات قرآنی بوجود بیاورند لذا امسال ایجاد ۱۰ موقوفه قرآنی را در شناسه برنامه هر کدام از استانها قرار دادیم و در طول این چند وقت که گذشت موفق شدیم موقوفات مشارکتی آن هم منفعتی که یک عوایدی داشته باشد و عواید آن موقوفه خرج کارهای قرآنی شود در کشور بوجود آوریم.

وی تصریح کرد: در همین اختتامیه مسابقات کشوری دانش آموزان در مشهد مقدس یک موقوفه قرآنی را بوجود آوردیم باز در هفته گذشته در استانهایی که اختتامیه قرآنی را داشتند این موقوفات را داشتیم و امشب می خواهیم در شهر کرمان با مشارکت خیراندیشان یک باقیات الصالحاتی از خود بجا بگذاریم و موقوفه قرآنی بوجود آوریم که از محل این موقوفه تا قیام قیامت هر جوانی که قرآن می آموزد و قرآن می خواند و هر کسی که به آن عمل می کند ثوابی به ما برسد و در ایجاد یک موقوفه قرآنی شریک شویم.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه ما در اداره اوقاف سه رسالت اصلی قرآن، بقاء و موقوفات را به عهده داریم ، افزود: امروز بزرگترین افتخار را برای خودم توستعه موقوفات قرآنی می دانم چرا که اگر ما این منابع پایدار را بوجود نیاوریم توسعه فعالیت های قرآنی آن رشد و تعالی که توقع می رود نخواهد داشت.

وی گفت: استان کرمان امروز نیازمند ایجاد یک مرکز مجازی برای حفظ قرآن است ما موفق شدیم در ۱۵ استان مرکز مجازی را راه اندازی کنیم استان کرمان چون پهناورترین استان است و بسیاری نمی توانند در کلاس های حضوری شرکت کنند لزوم ایجاد مرکز مجازی حفظ در این استان نسبت به استان های دیگر بیشتر و بالاتر است امیدوارم با مشارکت افراد خیراندیش زمینه ایجاد این مرکز و همچنین اعزام تربیت مربی برای خیلی از افراد مستعد به مرکز دشوار است امیدواریم زمینه برگزاری این دوره ها مثل خیلی از استانها در کرمان هم فراهم شود.

حجت الاسلام حسینی افزود: برای اینکه زمینه برگزاری اردوهای آموزشی برای قهرمانان قرآنی استان از حافظان و قاریان قرآن پژوهان فراهم شود و همچنین زمینه مراکز شبانه روزی حفظ قرآن، و کرمان یکی از استانهایی است که یکی از این مراکز را در خود دارد اما به حسب توسعه ای که ما در این استان داریم امیدواریم بتوانیم این مراکز را توسعه دهیم تا قدری از دغدغه قرآنی مقام معظم رهبری مرتفع شود و قدم های موثر و مطلوبی در توسعه فعالیت های قرآنی استان برداریم.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =