تسهیل کنترل و نظارت بر ناوگان مسافری با سامانه "سپهتن"

ایسنا نوشت ، رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) سامانه‌ای است که کنترل و نظارت بر ناوگان مسافری را تسهیل می‌کند.

 مهدی گرجی  اظهارکرد: سامانه پايش هوشمند تردد ناوگان (سپهتن) سامانه‌اي است كه بمنظور نظارت و كنترل بهينه تردد ناوگان حمل و نقل عمومي جاده اي طراحي و ايجاد شده است.

وی افزود: نصب این سامانه بر روی ناوگان مسافری( اتوبوس ) بصورت کامل در استان اجرا شده که اینکه این سامانه كنترل و نظارت بر ناوگان مسافری را تسهیل می‌کند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه‌داد: ارتقاء بهره‌وری حمل و نقل عمومی کشور در راستای اقتصاد مقاومتی و همچنین افزایش ایمنی و ارتقاء سطح کنترل و پایش لحظه‌ای عملکرد ناوگان، از اهداف اصلی استفاده از طرح سپهتن در راستای اجرای شبکه سیر در حوزه حمل و نقل مسافر است.

گرجی در خصوص توضیح عملکردی این سامانه تصریح کرد: سامانه سپهتن مي‌تواند با تشخيص كاركردهاي واقعي رانندگان تلاشگر و زحمتكش بستري براي شناسايي فراهم آورد.

وی بیان کرد: اين سيستم مي‌تواند با كنترل سرعت ترددهاي بين شهري؛ خطرات ناشي از تصادفات و سوانح را به شكل گسترده‌اي كاهش داده و نهايتاً سلامتي و ايمني خود رانندگان را تضمين کند.

رئیس اداره حمل و نقل مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی اضافه کرد: با نصب این سیستم از این پس امکان کنترل و نظارت بر نحوه عملکرد رانندگان ناوگان به صورت مشترک توسط این اداره کل، شرکتهای حمل و نقل مسافر و پلیس راه وجود خواهد داشت .

وی یادآور شد: اين سيستم قادر است در خصوص مواردي نظير نداشتن بيمه؛ معاينه فني و همچنين جلوگيري از قاچاق سوخت كمك شاياني به مجريان قانون كند.

گرجی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده و مصوبات قانونی مبنی بر تجهیز ناوگان حمل و نقل جاده‌ای کشور نصب این سامانه بر روی ناوگان سواری کرایه از ابتدای مهرماه آغاز و از تاریخ 30 آبان ماه با ناوگان متردد فاقد سامانه برخورد می‌شود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 703395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =