ایسنا نوشت: همزمان با نزدیک شدن به زمان آغاز عملیات آزادسازی الحویجه از دست تروریست‌ها کمیساریای عالی حقوق بشر عراق خواستار تامین گذرگاه‌های امن برای غیرنظامیان در استان "الحویجه" شد.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، کمیساریای عالی حقوق بشر عراق خواستار تامین گذرگاه‌های امن برای غیرنظامیان شهرستان الحویجه عراق به منظور ممانعت از تلفات در بین ساکنان این شهرستان شد.

این کمیساریا نسبت به قدرت و توانایی نیروهای امنیتی ارتش عراق برای شکست فوری و قطعی تروریست‌ها و پایان دادن به رنج‌های هر روز ساکنان این شهرستان و نقض‌های حقوق بشری در آن ابراز اطمینان کرد.

این کمیساریا افزود که نقش انسانی کمیساریای حقوق بشر عراق آغاز شده و با نزدیک شدن آغاز عملیات آزادسازی شهرستان  الحویجه از چنگال داعش این کمیساریا از نیروهای امنیتی خواست که از جان شهروندان محافظت کنند و گذرگاه‌های امن برای آن‌ها و خانواده‌هایشان تامین کنند.

این مرکز بر اهمیت آماده‌سازی اماکن و اردوگاه‌ها برای آوارگان و پاسخ‌گویی به نیازهای اولیه ساکنان، همکاری با همه گروه‌ها، سازمان‌های جامعه مدنی داخلی و بین‌المللی و فراهم کردن تجهیزات و وسایل ضرری تاکید کرد.

در این راستا منابع امنیتی عراق اعلام کردند که تجهیزات نظامی‌ای که در اطراف الحویجه در غربی‌ترین نقطه عراق مستقر شده و آن را احاطه کرده بسیار زیاد است. در حالی که این تحول مقدمه‌ای برای حمله به تنها اردوگاه بزرگ باقی مانده داعش در عراق است.

این منابع آگاه همچنین ادامه دادند که توانایی ارتش عراق در تسلط یافتن بر مناطق گسترده‌ای از شهرستان تلعفر بدون هیچ درگیری با داعش تلاش‌ها را برای بازپس‌گیری الحویجه متمرکز کرده است.

شهرستان الحویجه عملا تبدیل به مقر برجسته‌ترین رهبران داعش در عراق شده چرا که اکثر کادرهای رهبری داعش از تلعفر به الحویجه عقب‌نشینی کردند.

شهرستان الحویجه شاهد درگیری مفصل و خونین به دلیل مساحت کوچک جغرافیایی‌ و نیز وجود تعدادی از فرماندهان داعش در عراق خواهد بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 704050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    0 0
    حویجه در شرق عراق هست، نه در غرب