ایسنا نوشت: سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه وجود جدول زمانی برای بیرون راندن داعش از شهر رقه در شمال شرق سوریه را تکذیب کرد. این در حالی است که خبرها حاکی از پیشروی سریع این نیروها در استان دیرالزور هستند.

 به نوشته روزنامه مستقل رای الیوم، طلال سلو، سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه گفت: هیچ جدول زمانی برای عملیات نظامی در شهر رقه علیه داعش وجود ندارد و هر گونه سخنی درباره زمان چنین حمله‌ای صحت ندارد.

سلو اظهار داشت: در حال حاضر نیروهای ما حدود ۷۰ درصد مساحت شهر رقه را در دست داشته و عملیات‌های نظامی در این شهر ادامه دارد، اما وجود هزاران غیرنظامی در این منطقه‌ که هنوز در کنترل داعش قرار دارد، پیشروی ما را با مشکل مواجه می‌کند چراکه داعش از غیرنظامیان به عنوان سپرهای انسانی استفاده کرده و نیروهای مسلح خود را که در حدود ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ تن هستند، در میان غیرنظامیان پنهان کرده است.

سخنگوی نیروهای دموکراتیک سوریه تاکید کرد: داعش ده‌ها هزار مین و بمب را در شهر رقه کار گذاشته و این مشکل بسیار بزرگی است، تاکنون صدها تن از نیروهای ما و نیز غیرنظامیان در اثر انفجار این مین‌ها کشته و زخمی شده‌اند، تجهیزات ویژه کشف و خنثی‌سازی مین‌ها برای ما ارسال شده و علاوه بر این کمک‌هایی از سوی نهادهای متخصص در این زمینه برای پاکسازی این مناطق که خطری برای همه محسوب می‌شوند، دریافت کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ روز از آغاز عملیات برای آزادسازی رقه گذشته و در طول این مدت در حملات جنگنده‌های ائتلاف و آتش توپخانه نیروهای کرد و نیروهای هم‌پیمان‌شان و نیز تیراندازی‌های داعش و انفجار مین‌هایش تعداد زیادی کشته و زخمی شده‌اند، درباره برخی اظهارات نقل شده از مسؤولانی در نیروهای کرد درباره زمان آزادسازی شهر رقه گفت: اینها تفسیراتی شخصی هستند و در کارهای نظامی دوره زمانی برای هیچ عملیاتی معنا ندارد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه نیز اعلام کرد، نیروهای کرد روز یکشنبه پس از اعلام آغاز عملیاتی برای بیرون راندن داعش از شرق استان دیرالزور، خود را به فاصله چند کیلومتری شهر دیرالزور رسانده‌اند.

نیروهای دموکراتیک سوریه از آغاز عملیات "توفان جزیره" علیه داعش در بخش‌های شمالی و شرقی استان دیر الزور واقع در مرزهای مشترک با عراق خبر دادند.

شورای نظامی دیر الزور در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای کرد به منطقه صنعتی در چند مایلی شرق دیر الزور رسیده‌اند و این پیشروی سریع علیه داعش در روز یکشنبه را نشان می‌دهد. با این پیشروی نیروهای کرد اکنون در ۱۵ کیلومتری ارتش سوریه و نیروهای هم‌پیمان آن هستند که هفته گذشته محاصره دیر الزور را شکستند.

شورای نظامی دیر الزور آورده است، نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا عملیاتی را علیه داعش در شمال استان دیر الزور آغاز کردند. هدف این عملیات اخراج داعش از مناطق تحت تصرف خود در شمال و شرق رود فرات است.

همزمان ارتش سوریه نیز پس از درهم شکستن محاصره دیر الزور توسط داعش از سمت غرب به پیشروی‌های خود در اطراف شهر ادامه می‌دهد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706129

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =