چطور مشکلات پشت‌میز‌نشینی را کم کنید؟/ راهکار ساده پزشکان

نتیجه یک مطالعه جدید نشان می دهد اگر افرادی همچون کارمندان مجبور به نشستن طولانی مدت هستند، برای مقابله با عوارض این کم تحرکی باید هر نیم ساعت از جای خود برخیزند و اندکی راه بروند.

به گزارش ایرنا، محققان دانشگاه کلمبیا در آمریکا در این مطالعه جدید نشان دادند که تاثیر الگوی نشستن بر سلامتی مهمتر از مدت زمان آن است.

امروزه معمولا بزرگسالان 9 تا 10 ساعت از زمان بیداری خود را به صورت نشسته سپری می کنند که این رویه می تواند باعث بروز خطرات قلبی عروقی و حتی مرگ شود.

اما کارشناسان معتقدند که اگر این افراد، فاصله زمانی میان نوبت های بلند شدن و حرکت کردن را کمتر کنند، به سلامتی خود کمک می کنند.

محققان دانشگاه کلمبیا در این مطالعه با بررسی هفت هزار و 985 بزرگسال بالای 45 سال مدت زمانی را که این افراد در طول روز به صورت نشسته سپری می کردند، با میزان مرگ و میر آنها مقایسه کردند.

نتایج این مطالعه نشان داد افرادی که هر نیم ساعت یا کمتر از جای خود بلند می شدند و راه می رفتند، در قیاس با افرادی که مدت زمان طولانی تری را به صورت نشسته سپری می کردند، کمتر در معرض خطر مرگ قرار داشتند.

براین اساس، محققان به افرادی همچون کارمندان که اساسا مشاغل نشسته دارند، توصیه کردند که هر نیم ساعت از جای خود بلند شده و راه بروند؛ این کار موجب افزایش تحرک بدنی است و به سلامت قلب انها کمک می کند.
ا
ین مطالعه که در نشریه Annals of Internal Medicine منتشر شده است، نشان داد بزرگسالانی که یک تا دو ساعت بی وقفه در وضعیت نشسته بدون این که از جای خود بلند شوند و حرکت کنند، قرار داشتند، در قیاس با بزرگسالانی که همین مدت زمان را به صورت غیرمتوالی نشسته بودند، با افزایش قابل توجه خطر مرگ و میر روبرو بودند.

خطر مرگ و میر در افرادی که کمترین زمان نشستن و یا کوتاه ترین فاصله میان نوبت های ایستادن را داشتند، کمتر بود.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =