آغاز به کار دفتر امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی استان در دانشگاه سمنان

دفتر امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی استان سمنان امروز با حضور مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری ، ریاست دانشگاه سمنان و دیگر روسای دانشگاههای استان در دانشکده علوم انسانی دانشگاه سمنان افتتاح و آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین ، همزمان با آغاز به کار این دفتر چهار دانشجوی غیر ایرانی جدید به جمع دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه سمنان پیوستند .
دکتر عباس هنر بخش رئوف رئیس دانشگاه سمنان در آئین آغاز به کار این دفتر، از تحصیل حدود 120 دانشجوی خارجی درمقاطع کارشناس ، کارشناسی ارشد و دکتری این دانشگاه خبر داد و گفت : برنامه ریزی دانشگاه بر توسعه این بخش و جذب دانشجویان خارجی از کشورهای منطقه است و زیر ساختهای آن نیز در حال فراهم شدن است .
دکتر هنر بخش رئوف افزود: با آغاز به کار امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی استان در دانشگاه سمنان کلیه امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی استان در این دفتر انجام و دانشجویان از مراجعه به پایتخت بی نیاز شدند .
دکتر علیزاده مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری هم در این آئین گفت : دفتر امور کنسولی دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه سمنان هشتمین دفتر امور کنسولی است که در دانشگاههای کشور افتتاح شد.
مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه سمنان یک پایلوت عمرانی است و در این زمینه می تواند بسیار موفق عمل نماید افزود : یکی از مهمترین ویژگیهای دانشگاه سمنان نزدیکی به پایتخت ، داشتن اساتید مطرح در سطح کشور و بین الملل ، قرار گرفتن دانشگاه سمنان در زمره دانشگاههای برتر و داشتن مسیر ریلی و قطار اختصاصی به تهران و بالعکس است که همه اینها فاکتورهای اصلی و مورد نظر دانشجویان خارجی برای تحصیل در دانشگاههای ایران است .
دکتر علیزاده با اشاره به تحصیل بیش از 25 هزار دانشجوی غیر ایرانی در کلیه رشته ها از 100 کشور دنیا در دانشگاه های کشور افزود : در اسناد بالادستی بر بین المللی شدن دانشگاه ها تاکید شده و با برنامه ریزی های انجام شده این رقم تا پایان برنامه ششم توسعه باید به 75 هزار دانشجوی خارجی برسد .
مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه در آغاز این راه هستیم وتلاش بر این است که فضای آموزش عالی ایران صورتی بین المللی به خود بگیرد و این امر نیاز به توجه ویژه دانشگاه ها و مدرسان و اساتید آنها در بخش آموزش دارد .
دکتر علیزاده ، سامانه سپاری خدمات در فرآیندهای آموزشی ، فرهنگی ، رفاهی و کنسولی متقاضیان تحصیل در ایران ، تمرکز زدایی برای کمک به تسریع در جذب ، پذیرش و فارغ التحصیلی دانشجویان و توانمند سازی دانشگاه ها از لحاظ زیر ساخت های بین المللی و سخت افزاری و نرم افزاری مورد نیاز برای بین المللی شدن را از جمله شاخص های تنظیم شده و اهداف است.
وی با بیان اینکه دانشجویان خارجی سفیران فرهنگی هستند و باید به طور ویژه بر روی حوزه فرهنگی کار کرداظهار داشت : دانشگاه سمنان با داران بودن بیش از 100 دانشجوی خارجی نسبت به دانشگاه های صاحب نام کشورمان وضعیت مطلوب تری دارد و از آنها جلوتر است .
مدیر کل امور دانشجویان غیر ایرانی سازمان دانشجویان وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری، کمک به شکوفایی اقتصاد آموزش عالی ایران و ارزآوری را از جمله مزایای جذب دانشجویان خارجی برشمرد و خاطر نشان کرد : اگر در این زمینه به صورت مناسبی سرمایه گذاری شود درآمد آن از نفت نیز بیشتر خواهد بود زیرا با توجه به امنیت کشورمان متقاضیان زیادی برای تحصیل در دانشگاههای کشورمان وجود دارد که باید به خوبی آن را هدایت کرد .

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 706738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =